Berghaus Vulcan moddad fr åf

Hej,

Köpte en Berghaus Vulcan från för ett tag sedan, inkl. frakt 800 kr billigare än på andra ställen.

http://www.rvops.co.uk/berghaus-vulcan-bergen-extra-zips-605.html

De erbjuder den med två kraftiga dragkedjor på framsidan så att man även där kan montera en PLCE-ficka om man vill, vilket var versionen jag beställde. Synnerligen professionellt sytt med kraftig tråd osv.

Noterar även att Berghaus Vulcan kontinuerligt verkar uppgraderas. I år är tyget på framsidan uppdraget högre, det kan jag inte minnas att det var för 5 år sedan när jag hade en Vulcan ett tag. Tror också att de har vänt på PLCE-dragkedjorna, nu stängs de nedåt så att de inte glider upp av lasten i fickorna. Men jag kanske minns fel.

Enda nackdelen jag kan se nu är att några dragkedjor på själva säcken (ej de för PLCE-fickor) har den högra typen av dragkedja här, vilken jag tycker är sämre:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Plastic-_and_Nylonzipper.jpg

/Mats

De vände på dragkedjorna någon gång runt sekelskiftet, på min Atlas från -96 hamnar PLCE-fickorna upp och ner. Satt och jämförde min Atlas med en från 00-talet så märkte jag även av andra förändringar som nya spännen, flyttade sömmar, etc

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips