Berganstält på vinterturen

Hej!

Jag har ett Bergans Compakt 3 mans tält. Finns det någon som testat det tältet på vintern? Jag funderar på att sticka till fjälls i vår och tälta lite. Tror ni det skulle funka/hålla med ett Bergans?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Även om tältet inte har stormmattor (vilket ganska få tält har) så borde det väl funka precis lika bra som de snarlika tälten från till exempel Hilleberg som ständigt dyker upp på vinterbilder?

nammat2.jpg

Eller finns det andra viktiga detaljer som skiljer? Ventilationen verkar ju vara bra, till exempel.

Jag har också ett Bergans Compact som jag tänkt prova i vinter. Jag har inte kommit dit ännu, men om du hinner prova före mig så hör gärna av dig... Kunde vara kul att få veta vilka erfarenheter du får..

erila107; sa:
Hej!

Jag har ett Bergans Compakt 3 mans tält. Finns det någon som testat det tältet på vintern? Jag funderar på att sticka till fjälls i vår och tälta lite. Tror ni det skulle funka/hålla med ett Bergans?

Om du ska testa ett osäkert tält är det bra att göra det vid en nödstuga eller ta med ett tält du vet håller. Man vet aldrig om det rippar. Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips