Bergans Extreme skador

Helt nytt Liggunderlag som blir skadat vid prov på golvet innomhus, hur ser det ut efter en vandring med placering utanpå ryggsäck vid vandring genom buskage eller revor av grenar från träd.
Jag har ett gammalt gult Karimor det ser nästan ut som nytt fast tillverkat på 70 talet anv mkt när nytt,men även köpt enklare som ej tagit stor skada.(endast motsv skada vid bett av möss )

Kontakt med Bergans kundservice så påstår dom att de Aldrig haft liknande reklamation???

IMG_20220404_125118427.jpg

Senast ändrad:
512 kollat i kväll ingen som kan förklara skador även om ni ej har exact lika.
Jag tor det har att göra med miljökrav tid var polyuretan isocyanat dvs härdare till polyol av giftigare sort,om det nu är poyuretan vilket jag ej vet men tror har en sittdyna till kanot lika gamal som Karimat som även den är som ny men 25-30 mm inga kantskador alls fast anv ofta för att spara knän på hårda golv.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips