Bauer inlines 1999-modell

Jeg har et par Bauer inlines som jeg kjøpte i 1999, men som jeg trenger ny bremsekloss og hjul til. Er det noen her på forumet som kjenner til en bra webshop som har et rikt utvalg på ekstrautstyr til eldre modeller av inlines?

Jeg har et par Bauer inlines som jeg kjøpte i 1999, men som jeg trenger ny bremsekloss og hjul til. Er det noen her på forumet som kjenner til en bra webshop som har et rikt utvalg på ekstrautstyr til eldre modeller av inlines?

Jag är ju lite tveksam till att du kommer att hitta tillbehör till så gamla saker. Ett gäng nya modeller spottas ju ut varje år.

Hjul borde ju inte vara något problem. Det är ju standardhjul på alla inlines. Bara kolla upp vilken storlek och hårdhet du vill ha och shoppa loss.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag är ju lite tveksam till att du kommer att hitta tillbehör till så gamla saker. Ett gäng nya modeller spottas ju ut varje år.

Hjul borde ju inte vara något problem. Det är ju standardhjul på alla inlines. Bara kolla upp vilken storlek och hårdhet du vill ha och shoppa loss.

Ja, de er dessverre gamle, men utrolig gode å gå på. Jeg har kjøpt 3 andre par etter disse, men ingen av dem er i nærheten av å være så gode å gå på som mine eldste skøyter.

Jeg fikk heldigvis tak i nye hjul på eBay, så nå mangler bare bremsekloss. Får se om jeg kan finne en annen kloss på de gamle skøytene.

Till mina gamla Bauer skar jag ut bromsklossar ur hockeypuckar.
Synd att jag slängde dom med klossarna på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips