Barnsitts och packa klepper

Någon som har en idé på hur man sätter en tvååring (med antydan till en släng adhd, läs inte sitter still). Man vill ju ogärna spänna fast i nån sele, motsvarande inte heller ta med båtshake och tio ombyten.

jag har en klepper aerius 2.

Dessutom jag har mest använt kajaken solo och haft packningen framtill. Efterssom vi blir två vuxna och en liten så åker den lilla i bärstol hos modern och jag blir den med packningen (120l säck). Får då svårt att rymma den i brunnen.
Bör jag eller skall jag inte spänna fast den på däcket? Rimligtvis bör kajaken bli instabil och vilja slå runt...

Jag har paddlat veckotur i 2 vuxna i en 2-sitsig Klepper med full packning (dock utan tvååring). För vår del var lösningen en mängd små säckar som vi knölade in överallt där det gick. Säckar och säckar förresten, det var vanliga plastkasar och de höll inte för en hel veckas hantering, men det är en annan fråga.

Att ha allting i en 120-literssäck verkar omöjligt tycker jag.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Någon som har en idé på hur man sätter en tvååring (med antydan till en släng adhd, läs inte sitter still). Man vill ju ogärna spänna fast i nån sele, motsvarande inte heller ta med båtshake och tio ombyten.

jag har en klepper aerius 2.

Dessutom jag har mest använt kajaken solo och haft packningen framtill. Efterssom vi blir två vuxna och en liten så åker den lilla i bärstol hos modern och jag blir den med packningen (120l säck). Får då svårt att rymma den i brunnen.
Bör jag eller skall jag inte spänna fast den på däcket? Rimligtvis bör kajaken bli instabil och vilja slå runt...

Packningen ska du ju packa in i vattentäta säckar under akter- och fördäck. Det är så man packar en faltkajak - till skillnad från en kajak med däckluckor.

/Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips