Avbärarbältets infästning i Gyro-ramen

TBy; sa:
Om du menar GetOuts remmar har jag köpt ett par dylika för att trimma en gammal ramrygga (Haglöfs Skarja).
De är sköna, och har i princip allt man kan önska - toppstramare, D-ringar att fästa prylar i, rejält långa fästremmar (ämnade för att fästa i nedre delen av ramen) och en bröstrem. Alla beslag som behövs följer med. Toppstramarna kan plockas bort om man inte vill ha dem.
Eftersom jag inte satt dem på en Gyroram kan jag inte säga något om hur de passar på den - men med de långa fästremmarna som sitter på skulle det förvåna mig mycket om du inte hittar något bra sätt att fästa dem på. Själv fäste jag remmarna i Skarjaramens nedre del, vilket de inte gamla var, och det funkade bara bra.
Detta axelremsset kan din lokala butik ta hem från Haglöfs till samma pris som GetOut har dem, så gjorde jag, men det kan ta ett antal dagar (drygt en vecka tog det för mig) och om butiken är gnällig kan de ta ut frakt (de hotade, men gjorde det aldrig).

Detta verkar ju vara ett par snäpp skönare än LK70-remmarna. Du har inte en bild på remstället? GetOut hade inga bilder på det.

/Mats
 
eyck; sa:
Detta verkar ju vara ett par snäpp skönare än LK70-remmarna. Du har inte en bild på remstället? GetOut hade inga bilder på det.

Tyvärr har jag inga bilder just nu, och jag är så gammalmodig att jag inte äger någon digitalkamera heller. Dock, jag skall se om jag kan fixa det i helgen då jag får besök av en digikamerainnehavare.
Annars kan du gå och kika på en Haglöfs Alaska i din favoritbutik. Remstället är likadant, men där det är fäst i en kudde på nuvarande modell av Alaskan sitter på det lösa remstället ett par fästremmar som är rejält långa (mitt ögonmått är kass, men jag skulle dra till med cirka 60-70 cm).
En bild som ger viss fingervisning är högra vyn av http://www.peak-berlin.com/artbild/11666.jpg
 
TBy; sa:
Tyvärr har jag inga bilder just nu, och jag är så gammalmodig att jag inte äger någon digitalkamera heller. Dock, jag skall se om jag kan fixa det i helgen då jag får besök av en digikamerainnehavare.
Annars kan du gå och kika på en Haglöfs Alaska i din favoritbutik. Remstället är likadant, men där det är fäst i en kudde på nuvarande modell av Alaskan sitter på det lösa remstället ett par fästremmar som är rejält långa (mitt ögonmått är kass, men jag skulle dra till med cirka 60-70 cm).
En bild som ger viss fingervisning är högra vyn av http://www.peak-berlin.com/artbild/11666.jpg

Aha! Ser mycket bra ut - tror jag får förpassa LK70-remmarna till de sälla jaktmarkerna...! :)

/Mats
 
Köpte Haglöfs remmar o bälte när en sportbod gick i graven betalade 15% av märkpriset. Kan inte klaga på priset.
Höftbältet är dock i min värld väl styft och hårt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.