Att göra istället för att städa...

Testade att packa så nära 3 kilo jag kunde och fick ner föjande (nåt kul kan man ju göra istället för att städa :).

Ryggsäck Jam2
Sovsäck WM Highlite
Jysk Liggunderlag
GG The One inkl tältpinnar
KM Liv Downsweater
Extra underställströja Craft
Extra strumpor Smartwool
Haglöfs LIM jacka
Tierra paclitebyxor
Kök+kastrull+spork

Totalt 2998 gram

/Jörgen :)

Nu är väl i och för sig vad som helst roligare än att städa (tandläkarbesök undantagna), men det där verkade ju riktigt lattjo!

Ut och sov i The One och rapportera!!!
Alla för/nackdelar.
Det är rätt fantastiskt att allt du packade vägde under 3kg.
Jag tror jag ska roa mej själv med lite packande i helgen (när ingen ser).Så lätt som ditt blir det inte,men ganska.

Kul idé.
Eftersom jag sällan är på kalfjället på mina fisketurer så sparar jag in vikt genom att skippa köket och göra upp eld istället.
Å andra sidan ska jag ha fiskegrejor och systemkameran med i packningen och bara det väger minst 3 kilo....

Ska i alla fall testa.

Nu är väl i och för sig vad som helst roligare än att städa (tandläkarbesök undantagna), men det där verkade ju riktigt lattjo!

Vaccineringar är inte heller kul. Är överlycklig över att jag har hittat en sambo som tycker det är okej att dammsuga.

Packa lätt(are) kommer jag lyckas göra i sommar. Det kommer dock inte sambon att lyckas göra. Han har äntligen köpt det han gått och längtat efter så länge; Nikon D300. Just nu får den lite mer uppmärksamhet än vad jag får. Men å andra sidan följer han med upp och fjällvandrar i sommar. "Nu när du köpt en så fin och tålig kamera så måste du ju testa den. Vad sägs om Kebnekaiseområdet i augusti?"... Det kommer att bli en hel del kameraprylar (han har lovat att bära allt själv), han tittar nu på ett bra stativ. Några tips? Någon som har någon bra omväg värd att ta för "det perfekta kortet" på sträckan Abisko - Nikka? (Oj, en trådkapning! :) )

Woow, jag är imponerad! Bara sovsäck, ryggsäck och tältet så kommer jag upp på 3450 gram....Du har nästan hela basutrustningen medräknat!

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg