Arvidsjaur

Hejsan!

Nu när vi har ett läns-forum tänkte jag att det kunde vara en bra idé att helt enkelt även ha kommunala trådar, dvs att dom av er som bor i Arvidsjaur kommun skriver en rad eller två här nere..bor ni i Luleå, Jokkmokk eller någon annanstans så börja en ny tråd såsom jag gör med Arvidsjaur.

Tanken med det är att lättare kunna träffas, kanske samordna en prylträff 1-2 ggr om året ngn..
Också att ta del av andras utrustning, tex är jag sugen på ett HB Jannu, och om någon har ett sånt så kan man känna o klämma på det innan man beställer det från affärn, slipper man köpa grisen i säcken!

Det var min tanke, vad säger ni?

Lite av min utr
Tält: HB Kaitum 2
Rygga: Bergans Helium 55l
Sovsäck: Marmot Hydrogen

Väl mött
//Anders

Bilagor

• 060.jpg
    060.jpg
    53.8 KB · Visningar: 689
Jag bor i Malå så jag är gärna med, jag lär inte träffa många utsidanmedlemmar här.

Hemmagjord utrustning det mesta, ryggsäck, hängmatta och tarp.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bra initiativ!

Ju fler vi kan utbyta erfarenhet av dessto bättre...

Vore kul också att se hur likasinnade packar, investerar i prylar och upplevelser som man haft under vandringarna..

//M

Fattar inte att jag missat den här tråden!
Delar upp tiden mellan Arjeplog & Sorsele så jag är ju också nästgårds...

Du har inte missat så mycket ännu. Mycket snack och lite verkstad, så att säga. Men förhoppningsvis svänger det. Någon får gärna hitta på en träffpunkt för våren i trakterna av Arvidsjaur så ska jag göra allt som går för att komma loss.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips