Arc'Teryx Bora 80

Arc'teryx Bora 80, frågor till andra ägare

Jag har köpt denna härliga säck, men undrar:
Huvudfackets botten utgörs av syntettextil som spänns upp, håller detta?
Precis nedanför denna botten, dvs i nedre fackets överkant, sitter det flertalet elastiska remmar med remöglor, vad är dessa till för?
Hur vattentät är egentligen säcken?
 
GRATULERAR MED NY SÆCK

Jag ær sjælv vældigt nøjd med mina arcteryx plagg(byxor, flecce och ull) men sæck har jag inte.

detta ær ett val som jag har tatt efter att ha sett mye på de.

kvaliteten tror jag ær bra pga erfarenheten av klæderna men...
de har en vældigt høg vikt(bora vill jag minnas har en vikt på ca 3,5 kg, stæmmer det), mycket "lull lull" på utsidan av sæcken i form av stroppar osv som kan brista under .

men viktigast av allt så passar inte rygggen till denna sæck.

gi gjærna en hint på hur sæcken fungerar.

robert
 
Underbar rygga

Bora 80 är en underbar rygga! Jag har under flera tillfällen burit över 35 kilo i den utan att ens få tillstymmelse till skavsår eller ryggont under långa vandringar med långa dagsturer.

Golvet du pratar om håller kanon. Och fästena du har hittat nere i ryggan är till för de tillfällen du bara vill ett enda stort innerfack, då fäster du undan "golvet" med dem.

Vad gäller regntåligheten vet jag inte hur bra den är eftersom jag aldrig råkat ut för något riktigt oväder under mina turer. Ryggan ska vara väldigt vattentålig enligt den information jag sett på nätet osv och jag har aldrig ens haft något regnsskydd med mig när jag varit ute med den. Så mycket litar jag på den.

Det enda negativa jag kom på var att den var för liten på turer över 14 dagar så nu har jag bytt upp mig till en Bora 95:)
 
Invigde min Bora 80 under en vecka i Sarek i Augusti och är mycket nöjd med den. Dock upptäckte jag att nackskyddet knäckts andra dagen så har varit tvungen att reklamera den. Lite förvånad blev jag då allt annars känns väldigt gediget på denna säck, som tur var hade skadan ingen betydelse för min vandring. Får se när Arcteryx returnerar den..
 
Jag har precis kommit hem från 10 dagar i sarek med min bora 80. Känner mej riktigt pigg i ryggen! Har burit tungt med en massa andra säckar och alltid fått lite jidder med rygg, axlar och höfter...men inte denna gången.

Fick dock inget riktigt prov på dess tålighet mot regn eftersom det va lite för bra väder...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
robinlu Arc´teryx Bora 80 Transportera 17
fjällbäck Att välja ryggsäck- Ospray - Arc´Teryx Bora - Bergans! Transportera 2
Bengt S Var kan man köpa ryggsäcken Arc´Teryx Bora 80? Transportera 10
Retrovirus Arc´teryx Kashmin 52 eller Klättermusen GungnerKev 50? Transportera 3
Lena L Recencion Zpacks Arc Haul Transportera 11
vane505 Bora 80 eller Aether 70 (för backpacking & fjällvandring) Transportera 11
olahan Arcteryx Bora 80 versus Naos 85 Transportera 2
Glännman Arcteryx Bora 95 vs Osprey Argon 110 vs Haglöfs Sumo 95 Transportera 4
pelka Arcteryx Bora 95L Transportera 5
pelka problem med Arcteryx Bora !?? Transportera 11
pelka Kajka 100L VS Arcteryx Bora 95 Transportera 1
Ångström Kajka 75 vs Bora 80 Transportera 16
erikalnervik Arcteryx Bora vs. Norröna Nansen Transportera 4
robjoh08 Användartips Arcteryx Bora Transportera 0
wrendyr Byta Arcteryx Bora strl M till strl L Transportera 2
bredviken Alternativ till Bora 95 Transportera 11
dextro Osprey/Bora? Transportera 21
hegeland Böja ramen till en Arcteryx Bora?? Transportera 3
hegeland Bora finns numera i två prisklasser Transportera 4
janus82 Skavsår med Arcteryx Bora Transportera 4
fredrikg Lowe Alpamayo 70 - $140, eller Arc'teryx Bora 62 -$190 Transportera 3
utter Arc'Teryx Bora 80 vs Norröna Storen Transportera 4
Pellepassat Arcteryx Bora 80 eller 95??? Transportera 10
Arc'teryx Bora 95-80? Transportera 6
Arc'teryx Bora 95-80? Transportera 2
Arc'Teryx Bora 95 ryggsäck? Transportera 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.