Lowe Alpamayo 70 - $140, eller Arc'teryx Bora 62 -$190

Bora 62 = damsäck

Efterssom Bora 62 är en dam modell kanske det är en mindre lämplig modell. Däremot Bora 65 eller Bora 80.
Har själv burit Bora 80 mycket och tycker den är kanon.
Finns nu i ny modell med nya vävar osv.
Har faktiskt provat Crossbow också, men är väl inte sådär jätte imponerad. Ett äldre bärsystem jämfört med Arcteryx, Norröna osv.

Ha de Olof
 
Köp en bora, betänk dock vilken modell.
Jag har en Bora80 från 1998 och jag är precis hur nöjd som helst. Den ser näst ny ut fortfarande, trots både vandringar och resor... Jag kan rekommendera gamla tierra på vasagatan (vet inte vad dom heter nu). De har superbra service och när man köper något så viktigt, dyrt och personligt som en ryggsäck gäller det att någon som kan märket hjälper till med utprovningen. Arc't'eryx har dessutom remmar i olika storlekar (jag har en regular säck med regular bälte och large remmar) för att få till det extra och det kan nog vara svårt att få rätt om man handlar på postorder.
 
Lowe Alpine

Jag skulle satsa på Alpamayon, då jag har relativt lång erfarenhet av Lowes säckar och har bara gott att säga om dem. De är ofta välbalanserade, har föredömligt enkla bärsystem vad gäller inställningar och personlig anpassning. En av mina bättre erfarenheter är att de klarar tyngre bördor och mer utrymme än vad man kunde förvänta sig. Att Lowe ligger några snäpp under andra etablerade märken i inköpskostnad, är ju inte heller helt fel. Om inte märke spelar någon roll, så gå och köp!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.