Arcteryx Altra 65/62 W vs Haglöfs OXO 650 Q

Skulle jag behöva en 65L-rygga hade jag nog valt Haglöfs-ryggan
Jag gillar dock ArcTeryx, aldrig ägt en av deras säckar men märket har tjänat mig väl, och som jag antar slipper man regnskydd då de är vattentäta vilket är ett stort plus.

Sedan har div folk jag pratat med på Naturkompaniet sagt att de får många returer på OXO-modellerna för att blixtlåsen spricker/går sönder.

Men jag tycker OXO är snyggare och ifrån allt mitt klämmande i butiker tycker jag de känns robusta och varit funktionella med tjockt och bra bärsystem. Jag skulle antagligen ändå välja OXOn, och spara kvittot så jag kan använda garantin OM blixtlåset skulle gå sönder.

EDIT: Och med en sådan stor prisskillnad så känns det som att man bör motivera starkt för sig själv varför arcteryxen är värd 1000kr mer.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips