Arc´teryx Kashmin 52 eller Klättermusen GungnerKev 50?

Jag ska köpa en ryggsäck i mellanklassen och valet står främst mellan de ovan. Gungner skall ju vara både slitstark och ha ett "stort" avbärarbälte.
Har någon erfarenhet av Kashmin? Den skall väl vara något av en lättviktsvariant. Betyder det att den håller sämre? Axelremmarna och avbärarbältet är tunnare än på Gungner. Hur är den med lite tyngre packing? (Hur tungt det nu blir med 50L....)

Arc´teryx hade i alla fall bra passform. Klättermusen har jag inte haft tillfälle att prova.

Tacksam för synpunkter.

Om det är Arcteryx Khamsin du tänker på har jag erfarenheter...

Khamsinen är betydligt större än Gungern. Har bara provat Arcteryxen med packning. Provat KM:s i butik flera ggr. Är själv inne på min andra Arctreryx och det finns bara ett själv till att jag köpte en till, att dom sitter så fantastiskt. Khamsin är har Arcteryx lätta bärsystem men funkar kanon även med lite mera på ryggen. Kan inte hitta något negativt att skriva om vävar och dyligt. Khamsin har förstärkningar eller kraftigare vävar där det behövs...

Mkt nöjd ägare av Bora 80 & Khamsin 52
[Ändrat av insco 2001-03-30 kl 23:37]

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag valde Arcteryx!

Tack för era svar. Som rubriken säger valde jag en Kashmin till slut. Jag har proppat den full med vattendunkar och böcker och gått upp och ner i trappuppgången. Efter lite justeringar av "ramen" sitter den som gjuten. Höftbältet verkar vara kanonbra! Nu skall jag ut och testa den i verkliga livet.

/A

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips