alternativ till Hilleberg Unna/Soulo

Har tänkt att köpa Hilleberg Unna eller ett Soulo. Det enda som gör att jag tvekar är den höga prislappen.

Vad för alternativ som är liknande dessa två tält finns det bland andra märken?.

Egentligen finns det inga alternativ, på gott & ont. Man kan tycka mycket om prislappen, men när du väger ihop hur välgjort det är, så är det "billigt" då kostnaden för användning är så låg p.g.a. andrahandsvärdet.

Så sett till KOSTNADEN är det de överlägset billigaste tälten som finns.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det enda jag ångrar är att jag slösade pengar på andra tält innan jag tröttnade och bara pungade ut för mitt soulo. Jag ångrar det inte för ett ögonblick att jag la ut pengarna. Är man inte säker dock så är det ju mycket pengar, men som sagt är andrahandsvärdet högt.

Jag köpte mitt via Hillebergs outlet, för 5600kr. Det stod att det var en felsömnad på flärpen som ska täcka upp ventilationsdelen. Ja, den felsömnaden var det inte mycket fel på.

Jag klantade mig också och spände ut tältet för hårt då provade hur hårt det gick, så en av stängdelarna sprack. Jag mailade HB för att fråga vilken jag borde köpa för att laga. De bara frågade om min adress och skickade den gratis. Old-school kundservice väger tungt för mig.

Vet du frågar om andra tält, skriver detta bara eftersom du säger att prislappen är det avgörande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips