Alpin utbildning vid Kebenekaise

Hej !

Jag undrar om någon vet vart jag får information om de Alpina utbildningarna som bedrivs runt om Kebenekaise, någon som har erfarenheter av dem, dvs är det värt att gå dem och vad får man ut av dem ?
Samt vem man kan kontakta för att få mer information.

Tack på förhand !, Daniel

ake.jagervall@hassle.se.astra.com (Åke Jägervall)

Gäst
Kurser !

Hej

har gått en av de kurser som erbjuds på Kebnekaise fjällstation, Alpin klätter kurs ( Sommar ).
Denna kurs gav helt klart mersmak och fungerade som en introduktions kurs hur man färdas säkert i Högfjälls miljö under sommar halvåret. Veckan var en blandning av topp turer på dagarna och teori på kvällarna.

Denna kan kurs kan jag starkt rekommendera mycket tack vare den fina kombinationen av ledare en pryltokig macho kille och en lite mer jordad kvinnlig ledare. Vilket gjorde att man fick ur mer av veckan.

Dessa kurser drivs av Svenska turist föreningen och för information kan du ta kontakt med dem.
Är det någon som har erfarenhet av vinterkurserna så hör gärna av er. Är lite sugen på Högfjälls kurs vinter men måste nog spendera lite mer tid för att vässa skidtekniken innan det blir dags för det.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips