Aftonbladet eller Expressen.....

Skall köpa ny kamera eftersom jag nu har en helmanuell, och det är ju ibland lite problem med snabbheten...men....vad ska jag välja?? Nikon verkar ju vara poppis, men vad behöver jag för finesser som glad amatör?? Fotar natur, djur och gillar macro. Reser massor så den måste tåla en hel del, framför allt får den inte lägga av p.g.a tropisk fuktighet. Jag vill ha tips om för och nackdelar med olika märken!! Skulle också vilja ha förslag på LÄTTA stativ.

Tack för mej!

Lotte

kolla photo.net

Hej Lotta!
Kolla http://photo.net ! Det er sannolikt det mest alsidige og besta fotostelle på nettet. Der er även et naturfotoforum. Du har redan et kamera! Hvilket mærke är det? Om det er en manuel spegelrefleks Nikon var det kanske en ide at stanne med Nikon, Idet du i såfallet kan anvende samme objektiver.
Bedste hilsner från Danmark!

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tyvärr....

...ingen Nikon utan en Olympus OM-10. Den har jag haft snart 20 år tror jag men det verkar inte som om Olympus har hängt med på systemkameramarknaden, eller...?

Lotte

Olympus är faktisk med ...

Hej Lotte!
Nej Olympus gör ingen AF system kameror (se http://www.olympus-europa.com/photogra/). Om du absolut vil ha autofokus finns sikkert inget bettre än Canon. Deres 75-300 mm IS tilsammans med en 28mm vidvinkel skulle utgöra en jättefin och let vandringspacket. Kom ihåg att resultatet mest beror på fotografen, dernäst objektivet og kanske sidst kameran!
Bedste hilsner fra Danmark!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips