Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Aftonbladet eller Expressen.....

Skall köpa ny kamera eftersom jag nu har en helmanuell, och det är ju ibland lite problem med snabbheten...men....vad ska jag välja?? Nikon verkar ju vara poppis, men vad behöver jag för finesser som glad amatör?? Fotar natur, djur och gillar macro. Reser massor så den måste tåla en hel del, framför allt får den inte lägga av p.g.a tropisk fuktighet. Jag vill ha tips om för och nackdelar med olika märken!! Skulle också vilja ha förslag på LÄTTA stativ.

Tack för mej!

Lotte

kolla photo.net

Hej Lotta!
Kolla http://photo.net ! Det er sannolikt det mest alsidige og besta fotostelle på nettet. Der er även et naturfotoforum. Du har redan et kamera! Hvilket mærke är det? Om det er en manuel spegelrefleks Nikon var det kanske en ide at stanne med Nikon, Idet du i såfallet kan anvende samme objektiver.
Bedste hilsner från Danmark!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tyvärr....

...ingen Nikon utan en Olympus OM-10. Den har jag haft snart 20 år tror jag men det verkar inte som om Olympus har hängt med på systemkameramarknaden, eller...?

Lotte

Olympus är faktisk med ...

Hej Lotte!
Nej Olympus gör ingen AF system kameror (se http://www.olympus-europa.com/photogra/). Om du absolut vil ha autofokus finns sikkert inget bettre än Canon. Deres 75-300 mm IS tilsammans med en 28mm vidvinkel skulle utgöra en jättefin och let vandringspacket. Kom ihåg att resultatet mest beror på fotografen, dernäst objektivet og kanske sidst kameran!
Bedste hilsner fra Danmark!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips