Är utsidan.se övergiven av sina administratörer och döende?

Skulle vara skoj om Utsidan blev en sida där man måste betala för allt utom det rent triviala och alla var tvugna att ha sina riktiga namn verifierade via tex bankid och det skulle stå på varenda inlägg de gör.

I princip alla sidor jag varit med om att de blivit en betalsida har förr eller senare dött ut.

Problemet är ju att man köper grisen i säcken, de flesta som blir medlemmar på en sida blir det lite av en slump, de googlar efter nåt eller har nån fråga de vill ställa, och sen blir det kvar. Men utan möjlighet att "prova på" gratis så drar sig de flesta för att registrera sig.
 
Förstår inte vad ni menar med att sidan är dåligt anpassad för telefoner. Ett dubbelklick på skärmen gör den ju helt perfekt anpassad för telefonsurfande!!
 

Bilagor

  • Screenshot_20200621-212100_Chrome.jpg
    Screenshot_20200621-212100_Chrome.jpg
    130.4 KB · Visningar: 326
  • Screenshot_20200621-212125_Chrome.jpg
    Screenshot_20200621-212125_Chrome.jpg
    121.6 KB · Visningar: 300
Förstår inte vad ni menar med att sidan är dåligt anpassad för telefoner. Ett dubbelklick på skärmen gör den ju helt perfekt anpassad för telefonsurfande!!

Det kan nog skilja sig rejält mellan telefoner och även mellan olika webläsare i samma telefon.

Vill man bara läsa forumedelen i mobilen kan man ju använda appar t ex tapatalk.

/Patrik
 
När det gäller websidor håller jag fullständigt med dock. Använder mobilen väldigt mycket, men www bara i nödfall och om jag inte har tillgång till dator. Fullständigt hatar att läsa websidor på mobben!

Hur webbsidor på mobilen funkar beror ju väldigt mycket på webbsidans layout. En bra mobilanpassad (responsiv) site är inga problem. En där man måste tvåfingerzooma och sidscrolla hela tiden för att ens gubbögon ska kunna läsa.. not so much.

Visst läser jag hellre på en "riktig" skärm, men jag släpar ju inte med mig en dator på tåget upp till fjällen exempelvis.
Och definitivt inte på själva utfärden.

Sen kan man ju diskutera vad det gör för upplevelsen att sitta och fippla med en telefon i det gröna, men det verkar vara något som folk (såna som inte är trötta gamla gubbar) gör. Men då fipplar de någon annanstans än just på utsidan... som dör lite till.
 
Ny hände tydligen något - mitt problem med utsidan har främst varit att forumet är oläsligt på telefon och att STF-forumet hamnat som en stor blaffa på toppen.

Ja - idiotisk reklam kan man faktiskt som forum-ägare spärra. Om användarna tröttnar på LO-reklam så kan det vara läge att tacka nej till just den... Utsidan är inte en ideell förening utan ett kommersiellt företag. Villkoren är annorlunda då. En gång i tiden var jag faktiskt betalande medlem men man fick helt enkelt inte så mycket nytta att det var vär pengarna.

/Andreas


Screenshot_20200622-080458_Chrome.jpg
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.