Testa pengar, vet ja!Lysande idé! Men hur ska man få med samerna? De lär väl också ha synpunkter...
/Niklas
Testa pengar, vet ja!Lysande idé! Men hur ska man få med samerna? De lär väl också ha synpunkter...
Finnkompisarna tipsade om en manuell gåvariant som onekligen har sin ergonomiska finess. Här är en kort film där Antti Lättipakki¹ visar sig kunna flytta stora lass med en sån (men att vada ser lite struligt ut) www.youtube.com/watch?v=8mEdiVLvB30... Skottkärra eller enhjulig släpkärra torde vara mera OK med tanke på allemansrätten. En mtb med två eller enhjulig släpkärra skulle klara uppgifterna som visas på filmen.
Utveckla det spåret lite så kan väl en hygglig gängmedlem även städa hos dig och kanske tvätta och serva bilen? Men tror jag passar på dylika erbjudanden.Men alla gängkriminella som politikerna nu vill låsa in, vore det inte bättre om de fick göra litet nytta och få litet frisk luft än att de ska ligga och lata sig på överbelagda fängelser? Kunde de samtidigt dra in pengar till staten och vi få tillgång till bärhjälp på rimliga villkor vore det, som jag ser det, win-win.
En drönare som bär min packning tycker jag hade varit bättre.
Särskilt om man kunde programmera drönaren att flyga bagaget till nästa rastplats eller kvällslägerplats! 😉En drönare som bär min packning tycker jag hade varit bättre.
Tja, att kunna använda en självgående kärra som cykelkärra vore ju inte fel. Fast då får ju kärrans maxhastighet bli betydligt högre än Evotrails maxhastighet på 5,7 km/h.Är det inte bara att hänga på en kärra på el-cykeln så slipper man gå också?
Det finns redan, eller fanns ivf. Vet inte om den finns kvar. Fast det var mer av påhängsmoter än cykelkärra. Kärran rymde väl inte så mycket mer än motor och batteri. Tanken var alltå att en elmotor drev hjulen på cyklkärran som i sin tur puttade cykeln framåt.Tja, att kunna använda en självgående kärra som cykelkärra vore ju inte fel. Fast då får ju kärrans maxhastighet bli betydligt högre än Evotrails maxhastighet på 5,7 km/h.