Är Bergans kompakt 4 ett bra tält?

Slog till på ett sådant nu under mellandagsrean men börjar få ångest om det är ett bra tält! Man har ju ingen möjlighet att testa det förrän till sommaren.

Någon som har kompakt 4? Eller testat ett?

kompakt3

Jag har 3an sedan 5 år och har testat 3 gångar i Sarek och mycket hemma.
Vad vill du TESTA? Jag tycker vintern, även en mildvinter räcker bra till att testa stabilitet, vattentålighet och ventilation. Du behövar ju inte sova där hela den mörka natt:cool:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Att tältkonstruktionen har några år på nacken tycker jag snarare är en fördel då de flesta brister borde ha hunnit åtgärdas då. Jämför till exempel med Hilleberg Nallo som även det är ett "gammalt" tält - den enda riktigt allvarliga kritiken jag hört mot det tältet är nog priset... Jag har ingen personlig erfarenhet av Bergans tält, men om pris, prestanda, rymlighet och vikt är i paritet med vad du är ute efter så tror jag att du kan vara rätt nöjd - jag har egentligen inte hört något speciellt dåligt med Bergans heller.

Det finns alltid tält som är annorlunda... Och som sagt, det beror helt på vad du prioriterar...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips