Aarn-säckar på XXL

Jag såg häromdagen att XXLs ryggsäckssortiment faktiskt tagit sig lite, bland annat var det kul att se en Aarn-ryggäck "live" för första gången. Bra idé att jämna ut viktfördelningen genom att ha packning på framsidan men fortfarande så att avbärarbältet håller upp vikten. Kändes dock lite tunga för min smak.

http://www.aarnpacks.com/

Intressant koncept, jag har aldrig sett det innan. Jag är dock lite skeptisk, jag skulle nog störa mig på att ha en stor väska hängande på magen som är i vägen hela tiden och som gör att jag inte kan se marken närmast mig.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Aarn verkar ha många entusiastiska anhängare son inte kan tänka sig att ha traditionella säckar igen. De säger att det inte är något problem att se fötterna då de två säckarna på framsidan sitter lite på sidan. Å andra sidan verkar även många som provar gå tillbaka till vanliga säckar.

Nu finns i alla fall möjligheten att prova i affär och köpa på öppet köp och lasta mer den hemma i köket utan att riskera dyra returfrakter.

Jag gillar dagsturssäckarna. Kan nog vara rätt bekvämt att lätt komma åt sakerna man bär på framsidan. Jag brukar ändå hänga vattenflaskorna på framsidan (D-ringar på bärremmarna) och bara det gör att vikten fördelas rätt skönt och det är inte besväranden att de hänger där och dinglar ens när jag böjer mig ner (svampplockning o.s.v.).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips