A-one 4-manstält?

Guest

Gäst
På adnature finns ett 4-säsongstält av märket A-one till ett rimligt pris. Har någon erfarenhet av ett dylikt? Tältet skall användas huvudsakligen vid paddling i ytterskärgården, dvs i en omgivning med relativt lite vegetation och tidvis stark vind och regn. Nu kommer väl alla att säga att Hilleberg är det enda raka, men om man använder tältet ca 1 vecka per säsong, och dessutom har en familj att försörja, så är den prisklassen inte aktuell. Det är ingen tvekan om att Hilleberg gör bra tält som till och med fungerar i militär tillämpning. Jodå, vi hade keron 4-mans i lumpen -och det pallade långa tider med 8 jägarsoldater som sov i skift. Vinter som sommar. Hilleberg är "overkill" för min tillämpning. Vad sägs om A-one tältet? Någon som vet?
 
Verkar lite litet...

Det står att det är ett 4-manstält, men jag kan inte riktigt förstå hur 4 ska få plats i det.

Tältet är 183 cm brett på bredaste stället och 281 cm långt. Dom menar att en person ska sova på tvären och tre på längden, men det går inte eftersom det bara är 183 cm brett och ska alla sova på längden så blir det bara 45 cm per person.

Ska du ha barn med i tältet så funkar det ju förstås.

/ Robban
 

Guest

Gäst
Kan nog funka...

Jag tittade inte på siffrorna, men 4 vuxna blir nog knepigt. Vi får nog kalla det 3+1 tält (jmfr 2+2 sitsiga bilar). När barnen blir 180 cm långa har de säkert något roligare för sig än att tälta med två fossiler... Någon som kan uppskatta hur kvaliteten är?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.