Montbell skalbyxor, storlek

Jag kikar på Montbell gtx full-zip rain pants, och blir inte riktigt klok på storlekarna. Jag skulle typ behöva typ XL-XXL enligt tabellen men jämför jag med Haglöfs L.I.M. så drar jag typ M.

Får inte alls ihop det, känns inte som normala mått. Asiatiska mått?

Någon som vet hur de är i storlek och vad jag ska gå på?

Senast ändrad:
Försäkra dig om vilken storleksmodel byxorna du tittar på har. Montbell har både "Western size" och "Asian size".
Du behöver försäkra dig om att du dels tittar i rätt storlekstabell och att du beställer produkten i rätt storleksmodell!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Försäkra dig om vilken storleksmodel byxorna du tittar på har. Montbell har både "Western size" och "Asian size".
Du behöver försäkra dig om att du dels tittar i rätt storlekstabell och att du beställer produkten i rätt storleksmodell!
Länken du har i ditt inlägg går till Asian size modellen

Ok, det ser ut som att det är asian size. Så vad ska jag då ha för storlek? Är det rimligt att jag ska ha största storleken? (Normalbyggd kvinna). Hur väljer jag längd? Det är så konstiga mått jämfört med vanliga så jag får inte riktigt ihop det.

Någon som har köpt byxor med den här storlekstabellen? Hur blev det?

Ikke alle modeller fås i både western og asian size. Den du har linket til findes kun i Asian size.

Montbell western er små størrelser. Jeg ville bruge en størrelse større end normalt i deres bukser.
Om der samme gælder asian ved jeg ikke, men jeg ville stole på deres tabeller og vælge ud fra det.
Jeg tænker det er meget realistisk at du skal bruge en af de største asian størrelser.

En hurtig søgning på internettet siger, at gennemsnitshøjden i Japan er omkring 10cm lavere end i skandinavien. Det er en stor forskel i bukselængder.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.