Skädda som inte fungerar längre.

Hej!
Jag har en Skim Differ från 2009. Den är väl använd och har sina skavanker men nu på senaste turen släppte ett fäste (som ser ut ha varit i glasfiber?), till vajern. Vajern knycker sig i fikaskottet istället för att dra skäddan.
Tänkte att jag kanske kunde komma åt vajern för att sträcka den och skruvade av skruven i den lilla svarta knoppen men då släppte kontakten med vajern helt. Misstänker att det behövs en reparation av en mycket mer kunnig person..
Finns det en kajakverkstad i Skåne, söder om Göteborg eller i Köpenhamn?
Jag är inte medlem i någon klubb längre, så har inget kontaktnät på det viset, men kan köra kajaken till någon som kan reparera och betalar såklart.
SÅ tacksam om jag kan få tips som leder mig framåt.

Jag förstår inte vad som hänt. Vad är det för fäste som släppt? Om en vajer "kinkar" (viker/veckar sig) brukar det bli svårt att putta ut skeddan - inte dra in den, för då drar man ut vajern igen.

Jag är ingen kajakmekaniker, men har reparerat mina egna.

Posta en bild på det hänt så blir det enklare att förstå. En vajer brukar inte va så svår att byta ut. Vet inte hur din skedda ser ut, men om den släppt vid regaget, kanske du kan dra ut hela vajern från skeddan och byta den (eller vecka ut den)

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.