3-4 dagar vandring mln stugor i Östersund-Storlien området

Hej alla,
om man skulle göra en liten, inte för svårt tillgänglig tur i fjällen mellan stugorna (utan tält, mest självhushåll), de sista dagarna de är öppna... i området av Östersund - Storlien... och är beroende på tåg&buss... (troligen onsdag kväll - helgen)
Finns det varianter eller alternativer att rekommenderas för Jämtlandstrianglen, med kanske mindre folk?
(Jag har flera gånger vandrat mellan stugorna i Alperna och Sverige-Norge, så ingen nybörjare, men vill ta det hellre lungt den här gången :) )

Vålådalen

Om du utgår från Vålådalen så är det mindre folk. ex stensdalen-gåsen-Vålåstugan-lunndörren. Jag vet inte hur det är med buss sista biten till vålådalen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Tackar !

Fwiw, jag har samlat lite i en 'draft' som kann kanske vara bra att ha för andra som planerar. Om jag hittat tid, så gör jag 'double check' och postar något bättre kvalitet :)..

Bilagor

• 20190922_215356.jpg
    20190922_215356.jpg
    38.8 KB · Visningar: 323

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips