100 kg ryggsäck?

J. Bodin

Gäst
Hej allihopa!

Jag har en liten fråga. Min kompis påstår att det finns 100 kilos säckar (ryggsäckar alltså)!

Har alltid gissat att hon inte vet vad hon pratar om eftersom hon inte är speciellt erfaren av friluftsliv. Nu såg jag dock för första gången att det finns en ryggsäck som heter "Bora 95" och en som heter "Mjölner 100 kg".

Har inte någon skrivit fel? Min kompis som har berättat att han som mest kunde bära 40 kg när han gjorde värnplikten, och det skall tilläggas att han var kustjägare, så det hela verkar lite konstigt.

Kan någon ge svar?

Med vänliga hälsningar,

Jörgen Bodin

Mats Johnsson

Gäst
Skulle tro att det är 100 liter som menas

Skulle tro att det är 100 liter som menas.
100 kg skulle inte ens Göran Kropp klara.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips