Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-03-26, 05:57
Zlagge Zlagge är inte uppkopplad

Nikkaluokta - Kalix paddling längs Kalixälven

Hej,

Jag och min vän funderar på att paddla längs Kalixälven från Nikkaluokta till Kalix I sommar. Vi har sökt information på internet men inte hittat något tafast ännu, så jag tänkte höra om någon vet var man kan vända sig eller om det finns någon bra guide/paddlingskarta att få tag på?

Vi vet att vi får bära förbi jokkfall och parakka, men utöver det har vi inte fått tag I så mycket mer information så om ni kan fylla i lite här eller vet vart man kan vända sig hade det varit toppen! Vi anar nämligen att det finns fler svåra och farliga partier längs älven.

Tanken är att genomföra paddlingen i packrafts, där vi båda har väldigt begränsad erfarenhet.

- Zlagge
Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 06:25
Almgren Almgren är inte uppkopplad

https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=69313
Svara med citat
Gammal 2019-04-02, 13:58
bååthen bååthen är inte uppkopplad

Hej
Jag har kört älven två gånger men inte ända till Kalix. Om jag var er så skulle jag skippa att köra ända från Nikkaluokta. Några mil blåsig sjö gör ingen glad 😀. Börja i änden av sjön vid Kaalasluospa (stavning?). Jag har skrivit om turen på min blogg Liv i kanot om du vill läsa. Skicka ett mail till [email protected] så kan jag skicka över fler detaljer.
Mvh Arvid
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:17.

Logga in