Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-10-09, 11:47
FruNalleman FruNalleman är inte uppkopplad

Rom i oktober - vad ha på fötterna?

Nästa år i oktober ska jag åka på en studieresa till Rom. Vi kommer knalla runt en hel del och kika på arkitektur mm. Jag har aldrig varit i Rom innan så vet inget om tex gatubeläggning, men när jag kollade vädret där nu i början av oktober verkar de ha som en svensk sommar med 25 gr och sol. Vill vara ute i god tid ifall jag borde inhandla nytt och gå in innan dess.

Så nu frågar jag er mer vana resenärer - vad passar bäst att ha på fötterna? Övrigt att tänka på angående utrustning och packning till en europeisk storstad?
Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 12:48
Polar300 Polar300 är inte uppkopplad

Jag var i Pisa och Florens i oktober ifjol - och då hade damerna pumps och sneekers. Vilket - valdes sedan beroende på sammanhang... Själv gick jag i mina vanliga sommarpromenadskor dag såväl som kväll. Vädret var som svensk sommar.
Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 15:18
thureb thureb är inte uppkopplad

Bekväma och snygga skor. Italien är ett klädmedvetet land.

Thure
Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 15:55
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

https://www.smhi.se/vadret/vad ... ab=0,chart=1
Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 16:15
FruNalleman FruNalleman är inte uppkopplad

Tack för era svar! Så snyggt och bekvämt gäller alltså. På sommaren här kör jag mest Tevasandaler men de är ju mer praktiskta än snygga kanske. Får väl hitta ett par bra sneakers eller lågskor också då, för gissar att kängor blir helt fel i stadsvärmen. Har ju lite besvärliga fötter så minst ett sko-ombyte måste med.

(Pumps passar inte mina fötter men låter annars som ett snajdigt val annars.)

Vad tror ni om en liten ryggsäck, törs man det eller blir det en "modemiss" eller riskerar den att bli tömd på nolltid? (Förlåt men har verkligen noll koll.)
Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 18:43
tango tango är inte uppkopplad

Ska man gå mycket, på hårt underlag och det är varmt hade jag valt gymnastikskor/löparskor, oavsett vad modemedvetna lokalbor har, min komfort går före lokala trender då man ska se på byggnader.

/Patrik, som sommartid oftast har keen - lite mer skyddade tår än i tevor
Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 20:18
axel123 axel123 är inte uppkopplad

Bekvämt på dagen.
Finklätt på kvällen.
Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 20:51
smux smux är inte uppkopplad

Vill man ha luftiga skor för varmt väder utan att använda sandaler kan jag rekommendera Ecco Terracruise. Mycket sköna för långa promenader i stan.
Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 12:23
thureb thureb är inte uppkopplad

Ficktjuvar gillar säkert turister med ryggsäck i trängsel. Men du kan ju förvara plånbok och mobil långt in i en ryggsäck.

Thure
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.

Logga in