Vargen oersättlig för ekosystemet?

-PaTRiC-; sa:
Stadan; sa:
Likt den kunnige och saklige Raskesven drar jag slutsatsen att det inte är meningsfullt att argumentera med dig. Får jag föreslå ett alternativt forum - http://www.jagareforbundet.se/

med tonen i ditt inlägg så får jag en känsla av att det skulle vara något fel på jägarförbundet?

Svar nej. Min uppfattning är bara att rambos inlägg passar bättre där. Någon värdering av jägareförbundet är det ej.
 
Stadan; sa:
-PaTRiC-; sa:
Stadan; sa:
Likt den kunnige och saklige Raskesven drar jag slutsatsen att det inte är meningsfullt att argumentera med dig. Får jag föreslå ett alternativt forum - http://www.jagareforbundet.se/

med tonen i ditt inlägg så får jag en känsla av att det skulle vara något fel på jägarförbundet?

Svar nej. Min uppfattning är bara att rambos inlägg passar bättre där. Någon värdering av jägareförbundet är det ej.
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!
 
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!
Mitt absolut sista svar till dig. Jag gav dig ett tips, tolka det hur du vill. Ointelligent? Den slutsatsen drar du själv.

Jag vill fortfarande att du ska svara på frågan vem/vilka som ska bestämma vilka arter som får finnas? Elitism var återigen ditt uttryck.
 
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!

Men... om du är på det klara med din bristande intelligens... varför gör du inget åt saken? Det finns studiecirklar, kvällsskolor och på komvux kan du nog börja på mellanstadiet rent av. Testa.

Lycka till //Zeeke :)
 
Stadan; sa:
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!
Mitt absolut sista svar till dig. Jag gav dig ett tips, tolka det hur du vill. Ointelligent? Den slutsatsen drar du själv.

Jag vill fortfarande att du ska svara på frågan vem/vilka som ska bestämma vilka arter som får finnas? Elitism var återigen ditt uttryck.
Jo, jag ska ge dig ett svar: arternas överlevnad bestäms av vårt sätt att leva.
INTE av dig eller mig utan något mycket större!
Tydligt nog eller fortsätter du din överlägsna attityd?
Fanatism och elitism driver inte nåt framåt.
Du kommer att stå och stampa på samma ställe tror jag.
Får se hur långt du kommer med ditt medlöperi.
 
Zeeke; sa:
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!

Men... om du är på det klara med din bristande intelligens... varför gör du inget åt saken? Det finns studiecirklar, kvällsskolor och på komvux kan du nog börja på mellanstadiet rent av. Testa.

Lycka till //Zeeke :)
Kommer inte in, kan jag gå på distans hos dig?
Du verkar vara synnerligen smart och ödmjuk, Zeeke!
Haha!
 
Så om jag fattar saken rätt:

Eftersom vargen hela tiden skjuts av människor finns det ingen plats för vargen och den ska således skjutas av människor?

Man skulle också kunna tänka sig att folk som är på fullaste allvar är rädda för skygga skogsvovvar flyttade till trakter utan skogsvovvar och lät oss andra bo kvar. Så slapp det skjutas överhuvudtaget och alla kunde krama varandra.
(Visst, skogsvovvar förstör ibland köttproducenternas produktionsenheter, men detta svinn ingår väl - som allt annat svinn - i producentens ekonomiska kalkyl? Men det kanske är en annan evighetsdiskussion. Föresten är väl jaktvovvar lika farliga som skogsvovvar för köttproducenterna?)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.