Rodd En motionsform som börjar ta fart.

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (3 röster). Visningsalternativ
Gammal 2009-10-11, 14:04
freetime freetime är inte uppkopplad

Roddmaskin? Vilka ska jag titta på....

Hej...
Tänkte köpa mig en roddmaskin. Har dock bara provat ett par gånger på gym....

Vilka ska jag titta på, kommer motionsträna bara...

Vilka modeller gäller, vilka priser gäller för de som är ok....

gärna tips på hemsidor till bra saker...
Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 15:04
Erik Barkefors Erik Barkefors är inte uppkopplad

Concept2 är ett välkänt fabrikat som finns på många gym. De är luftbromsade och ger en skonsam start på varje drag. Mycket pengar men de är hållbara och har ett bra andrahandsvärde. Kolla med importören som ibland har några begagnade maskiner inne.

Kul också med alla träningstips och rankingtabeller som finns på deras hemsida.

http://www.concept2.se/default ... &id=53&avd=y
Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 16:28

Tittade precis på deras sida....

Räcker typ D???

Tack för tipset...
Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 18:23
Erik Barkefors Erik Barkefors är inte uppkopplad

Nya modeller har ibland bra funktioner och ibland är några nyheter "bara" nyheter. För mig som använder läsglasögon är displayen bättre placerad på den nya. Höjden spelar mindre roll tycker jag. Min syster köpte en C2 förra året och de är helnöjda! Själv har jag mest använt den på gymet.

Men D-modellen är alltså helt OK för hemmabruk.
Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 20:56
kaw kaw är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av freetime Visa inlägg
Räcker typ D???
Absolut. Jag har iofs bara testat typ D, men skillnaden mot typ E tycker jag ser minimal ut. Erik har nämnt en, att skärmen är lite närmare. Skärmen har visst lite andra funktioner också, främst att den kan visa pulsen (om man har på sig ett pulsbälte alltså).

För övrigt är roddmaskin hemskt, men ruggigt kul efteråt om jag lyckats hålla den fart jag tänkt - eller i bästa fall ännu snabbare. Jag hoppas komma igång och träna under vintern - i så fall lägger jag upp tider på Concept2-webben. Klart kul att jämföra sig med andra.
Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 22:32

Citat:
Ursprungligen postat av kaw Visa inlägg
Absolut. Jag har iofs bara testat typ D, men skillnaden mot typ E tycker jag ser minimal ut. Erik har nämnt en, att skärmen är lite närmare. Skärmen har visst lite andra funktioner också, främst att den kan visa pulsen (om man har på sig ett pulsbälte alltså).

För övrigt är roddmaskin hemskt, men ruggigt kul efteråt om jag lyckats hålla den fart jag tänkt - eller i bästa fall ännu snabbare. Jag hoppas komma igång och träna under vintern - i så fall lägger jag upp tider på Concept2-webben. Klart kul att jämföra sig med andra.
Det låter kul att man kan köra lite mot andra också... Finns det som inom cykling att man kan delta i lopp online.....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.