Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fiske i Härjedalen nästa vecka?!
- Trådstartare ConZec
- Start datum
Visst finns det bra fiske!
Hej Mattias
Jag ska själv upp till Härjedalen och fiska i sommar. Om du inte redan bestämt vart du ska rekommenderar jag varmt områdena runt Tännäs och Bruksvallarna. Både Tännån och Ljusnan bjuder fint fiske. Sen har du ju självklart alla vatten på fjället att välja på. Mysklan är ett favoritvatten jag gärna besöker igen.
Hoppas du får en trevlig vistelse och ett riktigt skitfiske!
/Johnny
ConZec; sa:Hej!
Jag fick precis reda på att jag är ledig nästa vecka, så jag blev lite sugen på att åka upp och fiska. Någon som vet hur fisket (fluga eller spinn) är i härjedalen?
Hälsningar
Mattias
Hej Mattias
Jag ska själv upp till Härjedalen och fiska i sommar. Om du inte redan bestämt vart du ska rekommenderar jag varmt områdena runt Tännäs och Bruksvallarna. Både Tännån och Ljusnan bjuder fint fiske. Sen har du ju självklart alla vatten på fjället att välja på. Mysklan är ett favoritvatten jag gärna besöker igen.
Hoppas du får en trevlig vistelse och ett riktigt skitfiske!
/Johnny
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Snö...
Läste precis att det kommit snö i Härjedalen... ta med skidorna tillsammans med flugspöt du
http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,1094730,00.html
Läste precis att det kommit snö i Härjedalen... ta med skidorna tillsammans med flugspöt du
http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,1094730,00.html
ConZec; sa:Hej!
Jag fick precis reda på att jag är ledig nästa vecka, så jag blev lite sugen på att åka upp och fiska. Någon som vet hur fisket (fluga eller spinn) är i härjedalen?
Hälsningar
Mattias
Du får gärna rapportera hur fisket gick! Jag åker dit om en vecka så jag vill gärna ha lite rapporter om vattenstånd mm.
/Johnny
Nyss hemkommen från en knapp vecka i Tännäs. Ohyggligt med knott, knappt så man kunde stå ut med dem. Normalt sett brukar det blåsa lite, men över midsommar har det inte blåst alls. Så det var lite frustrerande att det ibland kunde ta 10 minuter att byta fluga. Fiskade lite i Tännån, aningen högre vattenstånd än vad det normalt brukar vara. Lossendammen höll mycket vatten i år, varvid många fiskeplatser i Tännån allra närmast Lossen hade försvunnit som tidigare år gett oss en hel del fina fångster. Nu fick vi i stort sett bara abborre. Fiskade en dag i Västra abborrvikrarna från båt med helt ok resultat, ett par harrar strax under kilot och abborre på 0,9 och 1,45 kg. Mycket folk i Tännäs, med både pooler och båtar väldigt bokade.
Bussman; sa:Nyss hemkommen från en knapp vecka i Tännäs. Ohyggligt med knott, knappt så man kunde stå ut med dem. Normalt sett brukar det blåsa lite, men över midsommar har det inte blåst alls. Så det var lite frustrerande att det ibland kunde ta 10 minuter att byta fluga. Fiskade lite i Tännån, aningen högre vattenstånd än vad det normalt brukar vara. Lossendammen höll mycket vatten i år, varvid många fiskeplatser i Tännån allra närmast Lossen hade försvunnit som tidigare år gett oss en hel del fina fångster. Nu fick vi i stort sett bara abborre. Fiskade en dag i Västra abborrvikrarna från båt med helt ok resultat, ett par harrar strax under kilot och abborre på 0,9 och 1,45 kg. Mycket folk i Tännäs, med både pooler och båtar väldigt bokade.
Tack för rapporten! Det där med knotten var ju lite oroväckande
Har du någon koll på hur vattenföringen var i Ljusnan runt Bruksvallarna? Vi brukar hålla till däromkring. Lite folk och bra med stor öring har vi haft tidigare år.
Knotten var minst sagt hemska, förhoppningsvis får ni lite lätt fin bris 
Jag vet inte, men kan tänka mig att vattnet är lite i överkant jämfört med normalt även där, utifrån vad man hörde ryktesvis av folk man pratade med. Tilläggas kan sägas att vattnet var inte så högt att fisket drabbades speciellt i Tännån. Mest i de lägre partierna där de inte öppnat upp Lossendammarna riktigt lika mycket som de verkar vanligtvis göra. Längre upp i poolerna i ån har de haft bra fiske enligt rykten, även vi fick skapliga fiskar, men inget att skryta om så att säga.
Tror inte du blir besviken om du åker iväg snart. Men mycket hänger ju på vädret som vanligt.
Jag vet inte, men kan tänka mig att vattnet är lite i överkant jämfört med normalt även där, utifrån vad man hörde ryktesvis av folk man pratade med. Tilläggas kan sägas att vattnet var inte så högt att fisket drabbades speciellt i Tännån. Mest i de lägre partierna där de inte öppnat upp Lossendammarna riktigt lika mycket som de verkar vanligtvis göra. Längre upp i poolerna i ån har de haft bra fiske enligt rykten, även vi fick skapliga fiskar, men inget att skryta om så att säga.
Tror inte du blir besviken om du åker iväg snart. Men mycket hänger ju på vädret som vanligt.
Knott?
Jag var uppe i älvdalen i helgen och tror det var sve. Så mycket var det inte men sve är ett helvete.
Både harren och öringen tog bra. Det är för ordnat för mig dock. Vilt fiske är det enda som gäller.
Jag var uppe i älvdalen i helgen och tror det var sve. Så mycket var det inte men sve är ett helvete.
Både harren och öringen tog bra. Det är för ordnat för mig dock. Vilt fiske är det enda som gäller.
Snubben; sa:Knott?
Ok, nu fick du mig... vad är sve?
öringen; sa:
Ahaa...det är dom jävlarna som är No-See-Um´s,undrade för ett tag sen vad de kan heta på Svenska.Hel´s avkomma...
peter
Schwiidon heter dom där jag kommer ifrån 
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg