Alternativ till BaseCamp

Garmin BaseCamp är ett 32-bitarsprogram och verkar inte komma som 64-bitarsprogram. Det fungerar redan nu extremt dåligt i Mac-miljö, kraschar hela tiden och varje knapptryck genererar en flera sekunder lång väntan. Vid nästa uppdatering av operativsystemet i september kommer 32-bitarsprogram inte fungera alls.
Letar därför efter alternativ där jag smidigt kan ladda över spår och waypoints från min Garmin Oregon och sedan spara spåren som gpx-filer. Dessutom vill jag kunna överföra de spår och waypoints jag redan har sparade i BaseCamp till det nya programmet. Finns ett bra alternativ där man skulle kunna göra detta?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det var ju en mycket positiv nyhet. Trodde inte de jobbade på en 64-bitarsversion. Den kommer ju funka och chansen är ju att den fungerar bättre. Frågan är om det är någon inställning nu jag har som gör att den håller på och tuggar. Har många sparade waypoints och spår, både på GPS och datorn. Jag vill ju bara att den läser in nya men det verkar som den vill läsa in samtliga om och om igen varje gång.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips