Kök och brännare värm mat rätt

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-05-17, 19:14
Gardsiö (Jonas Gardsiö) Gardsiö är inte uppkopplad

Första intryck

Testade kombinationen i helgen som gick under en kajaktur i trakterna av Ljusterö. Måste säga att det fungerade mycket bra. "Vindskyddet" är inte mycket att ha eftersom det är ganska obefintligt, men jag hade förmånen att kunna välja att laga mat i skyddade lägen.

Botten på Primuskastrullen är "veckad" som på gammaldags hemmakastruller för att den värmeupptagande ytan ska bli större.

Kastrullen är inköpt på en stor friluftsbutik vid Marieberg i Örebro. De hade många varianter på kök och kastruller att välja på.

Triangeln känns stadig. Primuskastrullen använde jag f.ö. att äta ur de gånger de övriga i gänget lagade mat.

Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 02:36
68678 68678 är inte uppkopplad

glad

Tack för bilderna!
Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 20:58
68678 68678 är inte uppkopplad

glad

Det känns skönt att veta att det fortfartande finns andra med mig som håller sig kvar i spritträsket
Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 21:19
daywalker daywalker är inte uppkopplad

Kör själv med Primus ETa Packlite, är ju nybörjare och bara haft det en runda på sörmlandleden.
Men de två gånger vi använde det jag och sambo funkade det mycket bra, snabbt och lätt att använda, tar lite plats och väger lite, köper du minsta gas burken ryms den i kastrullen.
Svara med citat
Gammal 2013-03-11, 14:59
Gardsiö (Jonas Gardsiö) Gardsiö är inte uppkopplad

Smidigt

Liten komplettering ang Triangel. Smidigt att ha i ryggfickan på fiskevästen tillsammans med liten kaffepanna och liten bränsleflaska.
http://gardsio.typepad.com/min ... -prylar.html
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.

Logga in