Långcykling På två hjul genom världen

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (3 röster). Visningsalternativ
Gammal 2018-03-06, 07:35
silenhag silenhag är inte uppkopplad

Här har ni gott om lastutrymme, 300 kg. Borde räcka till extra komfortabelt liggunderlag och gott om nattfösare som räcker hela resan

https://www.nrk.no/hordaland/v ... e-1.13946100

Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 07:46
barfoten barfoten är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av silenhag Visa inlägg
Här har ni gott om lastutrymme, 300 kg. Borde räcka till extra komfortabelt liggunderlag och gott om nattfösare som räcker hela resan

https://www.nrk.no/hordaland/v ... e-1.13946100
Det ser ut som att det är två lådor på vagnen, bygger man bort väggarna kanske man kan sova inuti den där lådan . Då får man visserligen plats för mindre packning inuti...
Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 07:54
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Har träffat en snubbe som tänkte köpa trike för att dra nån slags sovvagn med, antagligen egen konstruktion. För mig låter det helknäppt att släpa på en massa mer vikt än vad ett tält väger. But to each his own...
Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 09:13
Trike fs26 Trike fs26 är inte uppkopplad

De där som du kallar för sovvagn har jag studerat i ett par år nu. Jag har ett 40tal youtube klipp på olika kärror som är till för att sova i.
Trenden har växt och likt dig förstår inte jag heller vad poängen med dessa liggkärror (som jag döpt dom till, för att inte förväxla den med husvagn eller sovvagn på tåg).
Vad vill de uppnå, varför väljer de bort ett tält för att hellre dra en tom låda på 40kg ofta mer. Den mest kända av dem år Paul Elkins som byggt ett flertal liggkärror. han är också den som kommit längst med att bygga in funktioner som finns i husvagnar. Även om Paul provar sina skapelser så är hans största intresse att bygga den perfekta liggkärran han bygger även andra saker som stationära små ligghus och små båtar.
Två av personerna på de videokilppen jag har, använder dom som bostad för att de inte har någon annan stans att bo.
Min cykelkärra väger 40kg som jag drar med mig. fördelen med den och att det inte är en liggkärra är för det första minskat luftmotstånd och för det andra är den fylld med saker jag vill ta med. en liggkärra på 40kg är tom på prylar och måste lastat smed de nödvändiga som behövs för en cykelsemester. Jag kan för mitt liv inte se fördelarna förutom att man snabbt kan gå in i den vid regn. De här personerna ger mig huvudbry, jag skulle gärna vilja höra deras argument.
Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 09:39
Trike fs26 Trike fs26 är inte uppkopplad

Hej silenhag!
Jag har sett några såna där elcyklar på både 4 och 6 hjul. Dom är visserligen balla att se på och förmodligen även roliga att cykla på. Men använda dessa maskiner till cykelsemester skulle jag inte göra. Även om min cykel inte är den vanligaste av cyklar, så är det ändå trampa för egen maskin och tälta som gäller för min del.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:06.

Logga in