Lättpackning Allt om att packa lätt

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-03-29, 19:38
joru joru är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Askel Visa inlägg
Tanken är Jotunheimen, och min erfarenhet av slutet på augusti/början på september är att det är mörkt nog på kvällen att behöva pannlampa. (klipp)

Läsplattan är jag supernöjd med. Jag har med den ut varje gång, vare sig jag ska ut över natten eller på längre turer. Jag får plats med många böcker, har ca 1 månads batteritid och den tar väldigt liten plats.

Gällande vikten på mat så är jag nog fortfarande i stadiet att jag tar med mig alldeles för mycket mat. Ofta har jag mer än hälften av jägarsnuset kvar när jag kommer tillbaka.
Då är jag med, jag fick för mig att det var en sommarvandring, men som du säger, i aug/september är det ju snarare höst och helt klart funkis med pannlampa.

...mat kan vara klurigt, men jag tycker att det är bättre att ta lite för mycket än tvärtom. Kom hem från min påskvecka precis och hade kvar en extra lunch och typ 200 gr choklad. Resten gick åt. Missade helt på bränslet däremot, tror mest pga att det var mildare än jag normalt har det (fick rätt mycket över).

Kul att läsplattan funkar så bra och verkar ha ordentligt tilltagen batteritid. Får lov att ta mig en funderare där ...

//J
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:54.

Logga in

Tips!