Tävling: Orust runt, 2 dgr, intresse?

Hur gick det 2014?

Visserligen kunde jag inte vara med 2014 men jag är fortfarande intresserad av hur många som startade och kom i mål. Hur var vädret? Vem vann? Vilka tider blev det i år? Osv.
Det verkar inte vara någon som har skrivit nånting om årets lopp. Eller finns det några länkar?
Resultatsidan får jag inte upp alls sen länge...

mvh thomas
 
Ca 30 startande, 2 bröt, fint väder, men lite medvind, lite motvind och emellanåt motström, men helt OK. :)
En fin runda och manuell egen tidtagning medförde att det inte blir så stressigt och pausstränderna är mycket uppskattade ur ett socialt perspektiv.
Thomas Å hade kört ut ett helt kylskåp med återhämtningsdricka til Vallerö och det var perfekt.
En av de bättre OR-paddlingarna, ingen borttappad, inga skandaler och bara succéer ;-)

Nu är ju själva tävlingsmomentet något som vi försöker tona ned, eller iaf påpeka att man mest tävlar mot sig själv, både fysiskt och psykiskt.
OR har bidragit till mycket utveckling för många av oss, både på personligt plan, samt när det gäller filosofi, material, utrustning eller iaf minskande av utrustning samt framförallt kamratskap.
Dels för oss som varit med, men också för paddlare runt omkring, det har blivit ringar på vattnet och det är bra.

Vi får se om PDF-dokumentet med resultat kommer med.

:) Anders


Ps. vi har en del nya kompletterande utmaningar på G
återkommer med dessa nya paddeläventyr inom kort.
 

Bilagor

  • ResultatOR2014 Pdf Resultat OR2014.pdf
    39 KB · Visningar: 510
Tack för infon Anders!

Hur är det med kajaktyper? Växer andelen surfskis?
Med minskat antal deltagande finns risken/chansen att det blir en mer homogen grupp. Dvs mindre spridning av tävlingsintresserade och slöpaddlare, tävlingskajaker och pråmar.
Hur har det blivit? Vart är OR på väg?

Passar på och tipsar om Strängnäs Kanotmaraton för de som kan tänka sig paddla i slutet på oktober.

mvh thomas
 
Frågan är vad som lockar folk att komma på dessa och liknande arrangemang?
Är det för många events nuförtiden, ligger de fel tidsmässigt och är de på fel plats?
Stjäl de uppmärksamhet av varandra?

Det är fortfarande lite för lite tjejer som dyker upp… vilka kriterier skulle ändra på detta?
Beror det delvis på att kajakpaddlare i allmänhet inte vill köra sådant här?
Några fröknar som här kan meddela vad som hade gjort ett liknande event attraktivt?

Flera har påpekat att ett arrangemang skall kosta pengar för att verka seriöst, men det är ju helt barockt om det nu är så, allt måste inte kosta pengar...
Men kan det ändå vara så?

OR har lämnat många ringar på vattnet, men någon sa att alla tävlingar måste ha 35% nya deltagare varje år för att överleva, och i dagens snabba verklighet verkar det som om "nyheter" är intressanta, men så fort de är avklarade skyndar man vidare mot nästa utmaning utan att kapitalisera mer på det man precis har genomfört.
Vidare måste man tjata i media om var, när och hur, om och om igen för att fånga folks intresse och det känns väl sådär intelligent.
Frågan är hur mycket man påverkar sina kamrater och hur lätt det är att dra dem med sig på roliga aktiviteter, kanske vårt samhälle idag håller på med olösliga ekvationer om hur man skall leva sina liv, där få får ihop allt på grund av alla måsten och borde?

Att vi inte har varit så många deltagare de sista två åren har inte varit något problem, det blir bara mer intimt och man hinner prata med fler och det är kul.
Men-men, vi har som sagt två nya event på G.

Men en Problemställning
Kan det vara sträckor som avskräcker, eller öppet vatten, kanske tävlingsmoment, eller bråttompaddlare, är det för mycket killar, för lite tjejer, eller att man inte känner någon, att man är osäker på sin fysiska status, om man orkar fram?
Frågan är om det räcker med en liten tvist, mer reklam eller om något helt nytt måste till?

Frågan är fri
Vad tror ni drar eller skrämmer bort paddlare?
Är paddlare som alla andra människor eller är de speciella? ;-)
Vilken utmaning/förutsättning är det som behövs?
Vilka kriterier behövs för att locka fler paddlare att vara med eller spänna bågen?

:) Anders
 
Olika starttider skulle kunna vara en sak. När jag paddlade 2012, tillsammans med en vän, blev vi ganska snabbt bland de sista. Eftersom det var första gången, tog vi det hela på stort allvar, vi hade varsin reservpaddel, det mesta av vattnet för 2 dagar, mat för 2 dagar+ lite till... sammantaget var vi expeditionslastade, att då försöka konkurrera med de som paddlade "tomma" eller i surfskis var ju redan från början lönlöst.
Upplevelsen att paddla sträckan är fantastisk, men det hade varit roligare att paddla tillsammans med mer "jämspelta" paddlare. Vad sägs om att dela upp i startgrupper, så att de som är med kommer fram "samtidigt" till Vallerö? När vi amatörer kom fram hade de flesta redan badat, slagit upp tälten och minglat.
Att sedan ett antal deltagare råkade paddla syd om Bassholmen, trots att reglerna säger norr om, tyder på att alla inte tar reglerna på allvar.
så:
- Ändra till startgrupper
- ändra banan så att det är först till Vallerö som gäller,
- tillåt även att bära över land, om det kan tillföra lite nerv och taktik.
Vi ses :)!
//Peter
 
Mer feed back tack…

Verkar vara klent med åsikter i just det här ämnet här på Utsidan ;-)
Sedan kan ju alltid diskuteras vad en kvalificerad åsikt är.
Vad är det som medfört till att ni har deltagit, inte har deltagit, vill ha, inte vill ha, dröm-scenario, mardröms-scenario osv :)

Att alla kommer att tycka lite annorlunda eller gillar olika saker är självklart, sedan måste bara alla jämka lite-lite så det blir bra för många.
Att ta tempen på många är aldrig fel, kanske man hittar vinklar man i sin självgodhet och strutkon aldrig funderat över… Det är lärorikt.

Tjejers förslag och åsikter hade varit mycket värdefulla.

Och vem det än gäller som vill bidra med stort eller smått,
vill man inte stoltsera offentligt med sina åsikter här i ett offentligt forum
kan ni kontakta mig direkt på

anders (@) paddla.se
 
Och feedback ska det bli!

Mot den bakgrund att jag bara varit med 2012, att jag trampar min kajak med fötterna, att jag passerat bäst före datum vad gäller kondition, att kajaken är en tung hinkplast som är kort och bred, så kan jag väl ställa upp lite plus och minus av min personliga upplevelse. Den är måhända inte den kvalificerade feedback du önskar Anders. Men ändå...

minus
Svårt för mig att få det att passa med datum.
Ganska långt bort för mig som bor i Sollentuna (Stockholmsförort).
Väldigt långt med 50 km 2 dagar i rad, min kropp blir rätt sliten
Efter Henån (dag 1) var jag rätt ensam. Deltar jag i något?
Väldigt många surfskis att "tävla" mot, kändes lite som ett helt annat gäng.
Lite mindre "folkfest" än jag hade förväntat mig.
För få tjejer.

plus
Otroligt vackra vatten.
Vallerön är ett jätte-plus!
En riktigt bra 2-dag när man såg andra deltagare betydligt oftare.
Betydligt mera folkfest i Ljungskile vid målgång.
Grillning med korv i Ljungskile dag 2 var toppen.
Mycket trevliga människor.
Väldigt lagom lite/mycket "arrangerat".

Förslag:
Gör 2 tävlingar av det. En till Vallerön och en från Vallerön.
Vi ni ha lite mer "folkfest"? Bjud aktivt in paddlare till övernattningen på Vallerön även utan deltagande i tävlingar. Vill ni ha ett mer tävlingsorienterat arr? Betona det på något sätt.
Fixa gärna er fina hemsida så man kan resultaten igen.

Missförstå inget nu, jag tycker Orust Runt är ett topp-arr!
Tack Leif och Anders!

Jag deltar gärna igen, det är datumet som är mitt största problem. Denna gång startade min långpaddling från Byrum, Öland mot Edsviken, Sollentuna just den 2:a augusti. Den var prioriterad.
Den 20 augusti kom jag fram till Edsviken.

Lycka till
thomas
 
Nyheter :)

Fick ett mail häromdagen som undrade över vad som händer Orust Runt 2015

Nej-nej vi har inte ledsnat, men ni vet det här med tid, planering och prioriteringar :)

Det har blivit mindre och mindre folk som dyker upp.
Sista året var vi ca 30 pers, året innan 40, det känns som du sa att det mest blir en liten ganska homogen grupp som känner varandra.

Av några kommentarer jag har hört verkar det som om vissa paddlare tror att det är en megasupertävling och att de surar över att de inte hade en chans med sin fullastade havskajak :)
Då har man nog missuppfattat vad det här eventet handlar om, det är en tävling mot sig själv, det går inte att lättvindigt jämföra prestationer mot andras eftersom alla är olika, sitter i helt olika båtar och har helt olika fysiska status. Och vi själva började ju också så, men vi har lättat kajakerna, skaffat snabbare båtar, tränat mer, blivit ännu snabbare, inte för att slå andra utan för att utveckla och tänja våra egna gränser.
Denna utvecklingen har skett på bara 5-6 år, hade jag fortsatt vara en ensamvarg och paddla havskajak och därför inte mött så mycket nytt folk hade jag fortfarande trott att havskajak och europapaddel var det enda som dög eller fanns. Istället vet jag idag att det finns många sätt att paddla och att de kompletterar varandra, inget enda sätt är rätt eller fel.

Grejen med Orust Runt är ju också att elit-, motionärer och vanliga dödliga skulle kunna träffas, genomföra något tillsammans och umgås, och så har det varit även om den riktiga supereliten aldrig varit närvarande, deras kroppar och motivation verkar inte tåla sådant här och så finns det ju inga prispengar ;-)

Vår vilja är och var att ta ned allt på jorden och visa att det inte är speciellt krångligt att vare sig dra ihop en tävling, att vara med samt viktigast av allt, att tänja sina gränser. Det verkar ju som det har funkat för många av oss.

Att det dessutom skulle vara gratis var alltid huvudspåret, allt annat i vårt samhälle och våra liv kostar, kul att rodda och delta i något annorlunda, kanske gammaldags o omodernt, men gött och viktigt ;-)
Flera ha sagt att vi skulle få med fler folk om vi tog betalt, är det möjligen så att något räknas som mindre proffsigt bara för att det är gratis?
Kanske vi är en naiva idealister och tokstollar, men vill vi verkligen vara med och springa i samma takt som ett samhälle som resonerar så?

Men-men, vi har funderat över om det är så att vi skrämmer bort en stor mängd paddlare genom att det är 2 x 50 km, att fler och fler snabbpaddlare dyker upp, eller iaf att det är de som är kvar :)
Vi undrar också över att det hela tiden varit så lite tjejer med, ca 10-15 %.
Det motsvarar inte de procent som paddlar, dels kan det ju hänga på "hur" man paddlar när man paddlar, men kan det vara så att de är rädda för stressen och ramarna, inte är bekväma med tävlingsmomentet, eller killar och gubbar som tar sig själva lite för mycket på allvar eller för seriöst. ;-)
Vi vill verkligen ta bort den gamla surgubbsmyten om att paddling är avancerat, krångligt och livsfarligt. ;-)

Hursomhelst, vi har därför pratat om att göra en kortare variant på utsidan Orust.
Start i Hällevikstrand, 25 km med pausstrand halvvägs varje dag, så att man träffas igen, och med samma övernattningsplats på Vallerö.
Gemensam start första dagen, ingen officiell tidtagning, inga priser, bara grillning och enkel ceremoni i mål.

En annan orsak kan vara att helgen vi använt har krupit för långt fram i augusti, och vi kommer att använda tredje eller kanske ännu bättre fjärde helgen i augusti.
En sådan variant av event hade med fördel kunnat läggas i Fjällbackaområdet nästa år, och vart tredje år kan Orust Runt gå som vanligt. Alltså tre tävlingar som går var tredje år. Folk gillar ny saker och på detta sätt blir det ju nytt.

Det är ju inte för vår egen skull som vi gör det här, förutom att vi tycker om att paddla tillsammans. Det är otroligt givande och kul att se en samling helt olika människor från helt olika håll träffas på det här enkla sättet och många, mig själv inräknad, har träffat helt nya kamrater som jag antagligen aldrig träffat annars.

Det är tanken :)

Vad tror ni?

Anders
 
Fick ett mail häromdagen som undrade över vad som händer Orust Runt 2015

Nej-nej vi har inte ledsnat, men ni vet det här med tid, planering och prioriteringar :)

Det har blivit mindre och mindre folk som dyker upp.
Sista året var vi ca 30 pers, året innan 40, det känns som du sa att det mest blir en liten ganska homogen grupp som känner varandra.

Av några kommentarer jag har hört verkar det som om vissa paddlare tror att det är en megasupertävling och att de surar över att de inte hade en chans med sin fullastade havskajak :)
Då har man nog missuppfattat vad det här eventet handlar om, det är en tävling mot sig själv, det går inte att lättvindigt jämföra prestationer mot andras eftersom alla är olika, sitter i helt olika båtar och har helt olika fysiska status. Och vi själva började ju också så, men vi har lättat kajakerna, skaffat snabbare båtar, tränat mer, blivit ännu snabbare, inte för att slå andra utan för att utveckla och tänja våra egna gränser.
Denna utvecklingen har skett på bara 5-6 år, hade jag fortsatt vara en ensamvarg och paddla havskajak och därför inte mött så mycket nytt folk hade jag fortfarande trott att havskajak och europapaddel var det enda som dög eller fanns. Istället vet jag idag att det finns många sätt att paddla och att de kompletterar varandra, inget enda sätt är rätt eller fel.

Grejen med Orust Runt är ju också att elit-, motionärer och vanliga dödliga skulle kunna träffas, genomföra något tillsammans och umgås, och så har det varit även om den riktiga supereliten aldrig varit närvarande, deras kroppar och motivation verkar inte tåla sådant här och så finns det ju inga prispengar ;-)

Vår vilja är och var att ta ned allt på jorden och visa att det inte är speciellt krångligt att vare sig dra ihop en tävling, att vara med samt viktigast av allt, att tänja sina gränser. Det verkar ju som det har funkat för många av oss.

Att det dessutom skulle vara gratis var alltid huvudspåret, allt annat i vårt samhälle och våra liv kostar, kul att rodda och delta i något annorlunda, kanske gammaldags o omodernt, men gött och viktigt ;-)
Flera ha sagt att vi skulle få med fler folk om vi tog betalt, är det möjligen så att något räknas som mindre proffsigt bara för att det är gratis?
Kanske vi är en naiva idealister och tokstollar, men vill vi verkligen vara med och springa i samma takt som ett samhälle som resonerar så?

Men-men, vi har funderat över om det är så att vi skrämmer bort en stor mängd paddlare genom att det är 2 x 50 km, att fler och fler snabbpaddlare dyker upp, eller iaf att det är de som är kvar :)
Vi undrar också över att det hela tiden varit så lite tjejer med, ca 10-15 %.
Det motsvarar inte de procent som paddlar, dels kan det ju hänga på "hur" man paddlar när man paddlar, men kan det vara så att de är rädda för stressen och ramarna, inte är bekväma med tävlingsmomentet, eller killar och gubbar som tar sig själva lite för mycket på allvar eller för seriöst. ;-)
Vi vill verkligen ta bort den gamla surgubbsmyten om att paddling är avancerat, krångligt och livsfarligt. ;-)

Hursomhelst, vi har därför pratat om att göra en kortare variant på utsidan Orust.
Start i Hällevikstrand, 25 km med pausstrand halvvägs varje dag, så att man träffas igen, och med samma övernattningsplats på Vallerö.
Gemensam start första dagen, ingen officiell tidtagning, inga priser, bara grillning och enkel ceremoni i mål.

En annan orsak kan vara att helgen vi använt har krupit för långt fram i augusti, och vi kommer att använda tredje eller kanske ännu bättre fjärde helgen i augusti.
En sådan variant av event hade med fördel kunnat läggas i Fjällbackaområdet nästa år, och vart tredje år kan Orust Runt gå som vanligt. Alltså tre tävlingar som går var tredje år. Folk gillar ny saker och på detta sätt blir det ju nytt.

Det är ju inte för vår egen skull som vi gör det här, förutom att vi tycker om att paddla tillsammans. Det är otroligt givande och kul att se en samling helt olika människor från helt olika håll träffas på det här enkla sättet och många, mig själv inräknad, har träffat helt nya kamrater som jag antagligen aldrig träffat annars.

Det är tanken :)

Vad tror ni?

Anders

Jag tror definitivt på en kortare sträcka. Sträckan har varit det som fått mig från att avstå att komma. Vill man ha fler vanliga havspaddlare är det nog det som behöver till. Det tar lång tid att paddla 50 km om man inte paddlar så fort och jag tror att den tiden avskräcker en del.
 
Fick ett mail häromdagen som undrade över vad som händer Orust Runt 2015

Nej-nej vi har inte ledsnat, men ni vet det här med tid, planering och prioriteringar :)

Det har blivit mindre och mindre folk som dyker upp.
Sista året var vi ca 30 pers, året innan 40, det känns som du sa att det mest blir en liten ganska homogen grupp som känner varandra.

Av några kommentarer jag har hört verkar det som om vissa paddlare tror att det är en megasupertävling och att de surar över att de inte hade en chans med sin fullastade havskajak :)
Då har man nog missuppfattat vad det här eventet handlar om, det är en tävling mot sig själv, det går inte att lättvindigt jämföra prestationer mot andras eftersom alla är olika, sitter i helt olika båtar och har helt olika fysiska status. Och vi själva började ju också så, men vi har lättat kajakerna, skaffat snabbare båtar, tränat mer, blivit ännu snabbare, inte för att slå andra utan för att utveckla och tänja våra egna gränser.
Denna utvecklingen har skett på bara 5-6 år, hade jag fortsatt vara en ensamvarg och paddla havskajak och därför inte mött så mycket nytt folk hade jag fortfarande trott att havskajak och europapaddel var det enda som dög eller fanns. Istället vet jag idag att det finns många sätt att paddla och att de kompletterar varandra, inget enda sätt är rätt eller fel.

Grejen med Orust Runt är ju också att elit-, motionärer och vanliga dödliga skulle kunna träffas, genomföra något tillsammans och umgås, och så har det varit även om den riktiga supereliten aldrig varit närvarande, deras kroppar och motivation verkar inte tåla sådant här och så finns det ju inga prispengar ;-)

Vår vilja är och var att ta ned allt på jorden och visa att det inte är speciellt krångligt att vare sig dra ihop en tävling, att vara med samt viktigast av allt, att tänja sina gränser. Det verkar ju som det har funkat för många av oss.

Att det dessutom skulle vara gratis var alltid huvudspåret, allt annat i vårt samhälle och våra liv kostar, kul att rodda och delta i något annorlunda, kanske gammaldags o omodernt, men gött och viktigt ;-)
Flera ha sagt att vi skulle få med fler folk om vi tog betalt, är det möjligen så att något räknas som mindre proffsigt bara för att det är gratis?
Kanske vi är en naiva idealister och tokstollar, men vill vi verkligen vara med och springa i samma takt som ett samhälle som resonerar så?

Men-men, vi har funderat över om det är så att vi skrämmer bort en stor mängd paddlare genom att det är 2 x 50 km, att fler och fler snabbpaddlare dyker upp, eller iaf att det är de som är kvar :)
Vi undrar också över att det hela tiden varit så lite tjejer med, ca 10-15 %.
Det motsvarar inte de procent som paddlar, dels kan det ju hänga på "hur" man paddlar när man paddlar, men kan det vara så att de är rädda för stressen och ramarna, inte är bekväma med tävlingsmomentet, eller killar och gubbar som tar sig själva lite för mycket på allvar eller för seriöst. ;-)
Vi vill verkligen ta bort den gamla surgubbsmyten om att paddling är avancerat, krångligt och livsfarligt. ;-)

Hursomhelst, vi har därför pratat om att göra en kortare variant på utsidan Orust.
Start i Hällevikstrand, 25 km med pausstrand halvvägs varje dag, så att man träffas igen, och med samma övernattningsplats på Vallerö.
Gemensam start första dagen, ingen officiell tidtagning, inga priser, bara grillning och enkel ceremoni i mål.

En annan orsak kan vara att helgen vi använt har krupit för långt fram i augusti, och vi kommer att använda tredje eller kanske ännu bättre fjärde helgen i augusti.
En sådan variant av event hade med fördel kunnat läggas i Fjällbackaområdet nästa år, och vart tredje år kan Orust Runt gå som vanligt. Alltså tre tävlingar som går var tredje år. Folk gillar ny saker och på detta sätt blir det ju nytt.

Det är ju inte för vår egen skull som vi gör det här, förutom att vi tycker om att paddla tillsammans. Det är otroligt givande och kul att se en samling helt olika människor från helt olika håll träffas på det här enkla sättet och många, mig själv inräknad, har träffat helt nya kamrater som jag antagligen aldrig träffat annars.

Det är tanken :)

Vad tror ni?

Anders

Jag var med första året tävlingen gick. För min del var det lite för tufft att paddla 5 mil i stark motvind så jag bröt när jag bara hade öppet hav kvar ut till Vallerö. Det började dessutom mörkna. Jag fortsatte dock och paddlade hela sträckan men på 3 dagar i stället för två. För mig blev det en riktigt bra kompromiss. Jag fick se naturen runt hela Orust. Jag hade trots allt rest ganska långt och jag hade tid att spendera. Mannen som råkade befinna sig i friluftsfrämjandets lokaler blev lite lätt chockad när jag trillade in ett dygn efter alla hade åkt hem.Han trodde nog jag var lite rubbad eller nått :)

Det jag vill ha sagt är att det är lika kul att paddla på tre dagar. Om möjligheten erbjuds kanske man rent av kan få lite sällskap på vägen av andra likasinnade? Jag skulle hellre hoppa på den varianten än att paddla en kortare tur. Givetvis kan jag ju göra både och för min egen del men det är ju alltid trevligt att prata med andra paddlare!
Fem mil/dag blir det dock inte för min del.

Mvh Martin.
 
har inte deltagit men varit sugen. har paddlat DKM härom året för att känna på sträckan, var rätt mkt träsmak i baken sista milen, hade nog inte varit sugen på att paddla tillbaka dan efter.
Så sträckan har väl avskräckt en del. Annars har det känts som ett arrangemang man gärna skulle vilja testa. Sen är det ju detta att få ihop det man vill göra, det får bli lite prioriteringar. Men hoppas OR finns kvar så jag kan testa nån gång.
 
...var rätt mkt träsmak i baken sista milen

Just den där sista milen är det...

Annars har nog hannulan absolut rätt. Egentligen är det ju inte milen det handlar om, det är timmarna.
De snabba är värda all beundran men vi som paddlar på dubbla tiden är värda minst lika mycket.

mvh thomas (som nog kommer ge sig påt igen..)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Andersson Tävling: Göteborgs Kajakrace, intresse? Paddling allmänt 44
bhindas Köpa motion/tävling kajak, var? Paddling allmänt 1
Stuvarn Saknar en tävling för havskajaker i havsmiljö! Paddling allmänt 24
avslutat medlemskap 1003 Tävling/lek? Paddling allmänt 9
fibbla TÄVLING FÖR GLADA MOTIONÄRER Paddling allmänt 0
jonssonmartin Långdistans paddling Tävling???? Paddling allmänt 5
utesälen Paddling i lä vid Orust/Tjörn Paddling allmänt 4
orjanraberg Tältplatser nära Hjältön vid Orust som går att nå från land? Paddling allmänt 2
Gustav Cronhamn Run Tjörn och Orust Paddling allmänt 8
karinoj Övernattningsplats runt Stocken/Orust Paddling allmänt 3
fredric_verklig.se Paddling från Stocken (Orust)? Paddling allmänt 1
jonta Paddling i Bohuslän Orust! Paddling allmänt 2
Orust Paddling allmänt 1
Henmar Tips på turer för Packraft runt Sälen/Tandådalen? Paddling allmänt 4
LinaHa Östersjön runt Paddling allmänt 0
friluftaren Paddla runt Adelsön? Paddling allmänt 3
BS tältplatser runt Kållandsö och Lurö Paddling allmänt 1
igs Paddling runt Siljan Paddling allmänt 3
Lumberjack92 Söker turförslag, Kanadensare runt Göteborg ca 4 dagar Paddling allmänt 2
Grönblad Packrafting runt Stockholm Paddling allmänt 2
friluftaren Paddla runt mälaröarna, finns tältplatser? Paddling allmänt 13
thureb Dagstursförslag Stockholm 1 Härsö runt Paddling allmänt 0
greendanger Hur svårt att inte slå runt? Paddling allmänt 12
s3.n Tips på övernattningstur runt Örebro! Paddling allmänt 4
fetgris Mälaren-hjälmaren runt Paddling allmänt 7
Ha st Lidingö Runt – träningspaddling 25 km, följer du med? Paddling allmänt 5
Kajak Cykel Hyresvilkor, kajak runt Kinda Kanal Paddling allmänt 15
Johan.Larsson Event - Paddla Viaredssjön runt 14/8 2011 Paddling allmänt 0
maddebjörkö Paddling runt Skärhamn Paddling allmänt 1
info19 Motionsloppet Tylön Runt Paddling allmänt 6
Leo_73 Runt Vänern Paddling allmänt 21
hisbro kajak klubb runt Grebbestad ? Paddling allmänt 4
paugusts Iläggsplatser runt Göteborg? Paddling allmänt 12
anna-r Vi är på väg runt västsverige, några tips? Paddling allmänt 2
19780 Kajak runt Korsika Paddling allmänt 2
Peifen Runt Irland Paddling allmänt 2
fraewu Paddla runt Vancouver Paddling allmänt 4
surpaleijon Är det farligt att slå runt? Paddling allmänt 23
Rindmyr Paddla igenom eller paddla runt!? Paddling allmänt 6
hassex Filmtajm Djurgården runt på 9min Paddling allmänt 0
Erik Barkefors Skapa ditt eget "Jogersö Runt" Paddling allmänt 14
Kjell Lundgren Ekoln Runt 2008 Paddling allmänt 2
Vandrare För er som tröttnat på att läsa om att paddla Sveriges kust runt Paddling allmänt 2
Nixons Paddelhelg runt Stocholm, var? Paddling allmänt 3
Alexander85 Paddla runt England? Paddling allmänt 7
Friluftsnomad Paddla runt Östersjön? vill du med Paddling allmänt 0
Kjell Lundgren Motionslopp Ekoln Runt i Uppsala 19:e Augusti Paddling allmänt 5
Arneri Paddla Värmdö runt den 22:a juli! Paddling allmänt 3
undersidan Runt sveriges kust... i roddbåt Paddling allmänt 0
quadrix Helgpaddling kajak runt stockholm.. Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.