Sökresultat
-
Gå längs längdskidspår sommartid?
Hej! Kan man gå längs längdskidspår på sommaren? Jag håller på att planera en rutt, och på fjällkartan så ser jag att en vandrings längs ett längdskidspår hade sparat mig mycket tid. Men jag vet inte hur sådana spår ser ut sommartid? Går dem att vandra eller hur ser dem ut? Det kommer ha...- bengan123
- Tråd
- Svar: 8
- Forum: Allmänt om friluftsliv
-
Nybörjare som ska vandra Vålådalsfyrkanten tidigt i juni? Vad ska vi tänka på?
Hel igen alla, och tack återigen för alla svar hittills! Nu har det dykt upp fler funderingar: Nu när det närmar sig så har vi märkt på SMHI att det kommer bli en hel del regn - framförallt de två sista dagarna vi ska vandra då det kommer falla runt 13 mm ( 12 juni åker vi hem). 1. Hur ser det...- bengan123
- Inlägg # 9
- Forum: Expeditioner
-
Nybörjare som ska vandra Vålådalsfyrkanten tidigt i juni? Vad ska vi tänka på?
Tack för tipsen med tofflorna! Det ska vi absolut kolla på Usch för mygg då. Men du tror inte att det är färre mygg nu? Jag inbillar mig att det är mindre mygg tidigt på sommaren iallafall. Har dessutom hört att det varit relativt torrt norrut dvs färre mygg- bengan123
- Inlägg # 5
- Forum: Expeditioner
-
Nybörjare som ska vandra Vålådalsfyrkanten tidigt i juni? Vad ska vi tänka på?
Hej! Vi är ett gäng på fyra killar som ska vandra Vålådalsfyrkanten 6-12 juni, men ingen av oss har vandrat där (eller så långt norrut) tidigare så vi vet inte riktigt vad vi ska förvänta oss. I nuläget tyder väderleksrapporten på att det nog kommer bli lite regn, men hur mycket går inte...- bengan123
- Tråd
- amatör hjälp mygg nybörjare regn vålådalen vålådalsfyrkanten
- Svar: 12
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Uppdatering om resan Hej allihopa! För den intresserade kan jag berätta lite om resan. Det blev ett väldans äventyr - lite mer än vad vi hade räknat med haha :) Själva vandringen gick bra, för det mesta iallafall. Vi vandrade längs med den lila linjen, och som ni ser så gick vi helt fel när...- bengan123
- Inlägg # 30
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Okej, tack allihopa för er otroligt värdefulla input - den är obeskrivligt uppskattad! Vi har bestämt oss för att ta fram en ny rutt som skippar vägen till Glitterheim helt och hållet. Istället går rutten från Gjendesheim, "direkt" till Memurubu via vägen som går längs med Russvattnet. Då går vi...- bengan123
- Inlägg # 23
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Okej, tack allihopa för er otroligt värdefulla input - den är obeskrivligt uppskattad! Vi har bestämt oss för att ta fram en ny rutt som skippar vägen till Glitterheim helt och hållet. Istället går rutten från Gjendesheim, "direkt" till Memurubu via vägen som går längs med Russvattnet. Då går vi...- bengan123
- Inlägg # 22
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Okej, tack allihopa för er otroligt värdefulla input - den är obeskrivligt uppskattad! Vi har bestämt oss för att ta fram en ny rutt som skippar vägen till Glitterheim helt och hållet. Istället går rutten från Gjendesheim, "direkt" till Memurubu via vägen som går längs med Russvattnet. Då går vi...- bengan123
- Inlägg # 21
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Enligt denna prognosen kommer snödjupet bara ligga omkring 20cm, så det kanske inte är så mycket snö kvar ändå?- bengan123
- Inlägg # 13
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Har kikat lite närmare på den sidan, och dess prognos är att det nästa vecka bara skall ligga runt 20cm snö - vilket ju inte är så farligt väl? Tolkar det också som att ingen ny kommer falla under tiden vi är där, efterosm "Nysnö" är 0mm.- bengan123
- Inlägg # 12
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Att den visar bar mark bådar ju gott! Dock är Gjendesheim färre meter över havet än exempelvis Glitterheim, så tror inte det säger något om hur det ligger till högre upp. Men det är ju skönt att veta att det inte är snö överallt iallafall :)- bengan123
- Inlägg # 6
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Hm. Om man studerar bilden du bifogade ovan som visade snöfallet så ser det ut som att vi som "värst" kommer passera genom den färg som motsvarar 50-100cm - och det låter ju ganska illa såklart... Halvvägs till Glitterheim så ser det ju ut som att det går ytterligare en led rakt västerut. Den...- bengan123
- Inlägg # 5
- Forum: Expeditioner
-
Vandring i Jotunheimen - snöigt?
Hej! Mellan 9-12 juni har jag och en kompis tänkt bege oss ut på följande rutt: Dag 1: Vandra från Gjendesheim till Glitterheim Dag 2: ... Glitterheim till Memurubu Dag 3: Memurubu till Gjendesheim, via Beseggen. Enligt de flesta väderleksrapporterna ska det inte snöa eller vara...- bengan123
- Tråd
- beseggen gjendesheim gliterheim hjälp jotunheimen snö
- Svar: 34
- Forum: Expeditioner