Sökresultat
-
Finns isgrottan i Darfálvággi kvar?
Jag tog mig in 2014 ålandes genom en liten gång. Jag har också hört att grottan har rasat nu.- camlun
- Inlägg # 2
- Forum: Fjällvandring
-
Högre upplösning i lantmäteriets karta på nätet
Lantmäteriets öppna data är det fritt att använda. Jag tänker att för att illustrera tex ett vägval i en blogg kan de fungera utmärkt. Att göra egna kartor från vektordata är roligt men ganska besvärligt innan man har kommit in i det. Att anropa kartor med api kräver lite kunskaper, men de...- camlun
- Inlägg # 11
- Forum: Fjällvandring
-
Fyra-fem dagars vandring i Abisko med fjällnybörjare
Riksgränsen-Unna Allakas (fast jag gick åt andra hållet) upplevde jag som ganska krävande. Dessutom är det ett vad som kan vara utmanande. Jag skulle inte välja den sträckan med en nybörjare. Ett alternativ kan vara Abisko-Abiskojaure-Unna Allakas-Alesjaure-Abiskojaure-Abisko. Stanna två...- camlun
- Inlägg # 3
- Forum: Fjällvandring
-
Gissa position
Jag tror att du går från Alesjaure norrut.- camlun
- Inlägg # 16,128
- Forum: Fjällvandring
-
Osmaklig reklam
Jag har inga tabbar alls på min sida. :-(- camlun
- Inlägg # 56
- Forum: Utsidan - Allmänt
-
Osmaklig reklam
Aha! Tack för tipset, men var stänger jag av annonserna?- camlun
- Inlägg # 54
- Forum: Utsidan - Allmänt
-
Osmaklig reklam
Först tänkte jag bara scrolla vidare, men eftersom det var jag som startade tråden från början kan jag inte låta bli att kommentera. Med den mesta reklamen scrollar jag vidare. Kassa sidor där tex reklamen helt tar över eller på annat sätt stör mig slutar jag att besöka. Det jag tycker är synd...- camlun
- Inlägg # 51
- Forum: Utsidan - Allmänt
-
Dagsturer i Åre i mitten av september
Ristafallet i Undersåker eller Tännforsen utanför Duved om man gillar vattenfall. Från Vålådalen till Ottfjället. Blanktjärn var fantastiskt vackert men i år tror jag man avråder folk att gå dit. Naturen behöver återhämtning.- camlun
- Inlägg # 6
- Forum: Fjällvandring
-
Tältplatser norr om Kungsleden
Jag tog det norra av de två som är markerade på kartan. Leden går numera dit.- camlun
- Inlägg # 8
- Forum: Fjällvandring
-
Tältplatser norr om Kungsleden
Högre än kängorna, lägre än knäna.- camlun
- Inlägg # 6
- Forum: Fjällvandring
-
Tältplatser norr om Kungsleden
Jag gick nyss Alesjaure-Katterjåkk. I närheten av Unna Snarabas såg jag en som tältade på vad som såg ut som en fin plats. Närmare Alesjaure går det att tälta ungefär på krönet innan det bär av neråt mot stugorna, om det inte blåser alldeles för mycket. Mellan Stuor Kärpel och Valffåjåkka är...- camlun
- Inlägg # 2
- Forum: Fjällvandring
-
Favorit bergstoppar mellan Nikkaluokta och Alesjaure
Jag har besökt ett antal toppar runt Alesjaure. Där finns både snälla toppar och lite mer utmanande toppar. Jag skulle föreslå den namnlösa toppen 1835 som ligger i närheten av Kåtotjåkka. Jag har samlat lite bilder och GPS-spår på den här sidan...- camlun
- Inlägg # 2
- Forum: Fjällvandring
-
2000:- för att vandra i bla Vålådalen.
Jag förstår inte riktigt hur man tänker sig att en avgift på 2000 kronor skulle få folk mer motiverade att bära hem sitt skräp.- camlun
- Inlägg # 12
- Forum: Fjällvandring
-
Utmaning eller dumdristigt ?
Jag skulle också välja kortare dagsetapper. Sträckan du har planerat för dag två innehåller rejäla höjdskillnader. Om det blir tid över på dagarna kan man alltid gå upp på någon närbelägen topp, det är i mitt tycke oftast värt det och man kommer till platser där få andra är. Från Sälka till...- camlun
- Inlägg # 34
- Forum: Fjällvandring