Spelar mycket schack....

Användarnamn: thegedd

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Navigering, Foto

2008-11-03

På cykel genom Baja Kalifornien

Häromdagen åkte Bob Dylans skiva "Oh Mercy" på i min CD-spelare - minnet letade sig tillbaka till år 2003. Skivan lyssnade jag flitigt på innan sömnen tog över....

Jag trampar lugnt de 20 km som det är ifrån färjelägret in till staden La Paz - båtresan från Mazatlan tog ca: 20 timmar. Befinner mig i de södra delarna; på den långsmala halvön i nordvästra Mexico. Av en nätbekant (Emmanuell Gentinetta, Guinness rekordhållare - som den yngsta (17 år) att ha cyklat Alaska - Patagonien) hade jag fått tips om en familj som speciellt bjöd in långfärdscyklister. Tog kontakt och stannade där i två dagar. Långfärdscyklister över hela världen hade kommit förbi för att stanna någon natt. Jag var dock den första Svensk som varit där. På bilden nedan kan ni se en vit back/låda; där information samlades om alla dessa cyklister.