Jag lägger ut bilder och skriver lite vid olika tillfällen.

Jag gillar jakt, fiske & foto. Jag försöker att komma ut i skogen så ofta jag har möjlighet.

Användarnamn: klagetorp

2012:
April

Sista minuten via Lapporten

Årets vandring var planderad att gå från Abisko till Allesjaure sen via Vistasstugan vidare ner i Vistasvagge till Nikkaluokta. På väg med tåget från Kiruna till Abisko så var kartan framme och nya planer smiddes, Vi stannar i Abisko Östra vandrar upp mot Lapporten tar oss runt Nissoncorru ner till Vuopmegeahci sen vidare till Årosjåkk. Första dagen tar vi oss ca 7km upp mot Lapporten efter att tagit en tur upp på Paddus (offerkulle) tältet upp och en magnifik utsikt över Torneträsk.

Sylarna 2013

Jag bestämde mig för att ta en snabb tur i Jämtlandsfjällen, jag hade ju inte något bra minne från den tur jag och Johan gjorde där under några dagar för några år sen. Men nu hade jag riktigt tur med vädret, v.35 tog jag mig till Storulvåns Fjällstation. Kom fram på natten mot måndag så jag sov i bilen på parkeringen, tog en frukost på Fjällhotellet sen började jag min mini vandring. Vandrade över fjället med strålande sol och +20 grader, väldigt fina vyer och ett obeskrivligt lugn att bara vandra framåt mot Sylarnas Fjällstation utan några måsten. Jag hyrde ett rum på fjällstationen köpte lite mat och bara njöt av landskapet som bjöds utanför fjällstationen. Lite senare en dusch och hopp i säng för att vakna till en ny dag full med nya vyer att njuta av. Frukost på fjällstationen och sedan bar det neråt mot Storulvån igen, lika underbart väder denna dag och även vindstilla. Väl framme på Fjällstationen så blev det en dusch innan jag satte mig i bilen och letade mig hem mot familjen.

Balesudden.

Jag bara lägger in en länk till min fotosida där jag lagt in massa bilder, inte bara från Balesudden.