En friluftsblogg. Friluft såsomi kängor, ryggsäckar och tält. Och lite annat också kanske.

Obotlig natur-och friluftsromantiker med förkärlek för vandring och god mat. Hundar, ryggsäckar och kängor. Också.

Användarnamn: Nyingen

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Jakt, Bär & svamp, Orientering, Löpning

2017-07-31

Långtur i Lapplandsfjällen - sista och femte delen

Anekdoter, redogörelser, tankar och reflektioner. Samt en fundering.

2017-07-24

Långtur i Lapplandsfjällen, del 3 & 4

Del 3:

Denna del är ett gästinlägg från Fjällvaranen och supermatfixaren S.

2017-07-21

Långtur i Lapplandsfjällen - del 2

Ligger vid de två små sjöarna ca 7 km väst-nord-väst om Nikkaloukta när jag sammanställer veckans anteckniingar till det här inlägget. Imorgon går vi ner så S och B kan ta bussen till Kiruna och vandringens del två startar för mig.

2017-07-13

Långtur i Lapplandsfjällen, del 1

Så blev det dags för sommarens stora långäventyr i fjällen. Upplägget i stort kan sammanfattas så här:

1) Abisko- Nikkaloukta, östra delen av Keb-massivet, hela familjen, 8 vandringsdagar

2017-07-08

Mera ryggsäck...

Då var jag igång igen. Förr-förra inlägget har resulterat i ett nytt bärstsystemprojekt. Till en Skarja. Så det här är ett utrustningsnördinlägg. I kubik... :-)

En gammal stackars Haglöfs Shosho 60 som ändå bara låg oanvänd fick bidra med sitt avbärarbälte och axelremmar.