Sanningen och ingenting annat än

Springer gärna till skogs.

Användarnamn: kakapo

Intressen: Friluftsmat, Vandring, Långfärdscykling, Långfärdsskridsko, Litteratur, Bär & svamp, Paddling, Foto, Löpning, Utförsåkning, Resor, Mat, öl, kaffe, musik.

2007:
Juli, Oktober

Slut på semestern och första bloggpubliceringen

I morgon börjas det igen. Jobb, jobb, jobb. Fyra veckors semester gick i ett rasande tempo.

Snart är det dock slut på löneslaveriet för en tid. Två terminer på Stockholms universitet ska bli ett skönt avbrott för en gammal farbror som jag själv.

Det blev inte så mycket skogsmulleliv som jag tänkt under ledigheten.

En kort tripp till Härjedalen hann jag och K med i alla fall. Fjällvandring och en första utvärdering av min nya bantade packning .

Impulshandlade en Granite Gear Virga precis innan vi åkte och är väldans nöjd så här långt.

Det var det det. Då får man väl räkna sig till de bloggandes skara. Hua.

Dåligaste bloggaren...

..."Sämsta, hetereju", utbrister någon självutnämnd språkvårdare direkt. Det struntar jag i. Det troligaste är ändå att mina inlägg här förblir olästa så ingen kommer att drabbas av min språkmisshandel.

Hur som helst har det varit väldigt dåligt med frilufsandet på sistone så något att skriva om här har det inte blivit riktigt.

Fint väääääääääääder...

...och jag sitter inomhus och arbetar.

Första arbetsdagen efter semestern. Inkorgen svämmar över och från fönstret ser jag folk som paddlar kajak i Klara sjö.