Här hittar du tips inför längre fjällturer, inspirerande texter om vackra fjäll och kul men udda projekt såsom att bygga sin egen pulka, göra empiriska tester på termosar, kök eller vad det nu kan vara. Speciellt mycket älskar jag våra vinterfjäll, varför denna blogg är vinterfokuserad. I will write most of the texts in English!

Hallå!

Naturen, friheten och stillheten är underbar. Jag njuter av den i vardagen boendes i fjällnära Trondheim (utbytesstudent, miljöteknik) men spenderar annars gärna tid i de norra fjällkedjorna som jag redan som liten lärde mig uppskatta (sedermera älska). Drivs av en stor glädje till att hjälpa andra människor att uppleva naturen och koordinerar därför fjällturer för studenter. Lite av samma anledning leder jag stunder av yoga för andra själar, något jag drömmer om att inkludera i min fjällguidning...

Älskar speciellt den vackra, soliga vårvintern som alltid bjuder på en vacker födelsedag på en fjälltopp långt upp i ingenstans. Där leder jag också tillsammans med min vän Adam ett par guidade skidturer varje år för vårt företag Backcountry Lapland. Njuter av att leva gott under mina fjällturer och torkar därav all mat själv. Fjäll ska erbjuda njutning och stillhet, inte främst en tuff utmaning att komma hem ifrån.

Läs gärna min blogg eller kolla hemsidan för massa fina vinterbilder! =)

Användarnamn: Snusmumrik1

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Dykning, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Ridning, Löpning, Utförsåkning, Resor, Yoga, hållbar utveckling och rättvis fördelning av resurser, människorättsfrågor, mat- och avfallsfrågor

3 tips för din vinterfjälltur

Winter is coming... I guess it should already be here, but oh well, at least Lapland has got winter =)

Looking forward to you winter trip in fjällen, make sure you prepare well! Here are my three best tips in the preparation of your winter backcountry skiing adventure: