Vandringsbyxor?

kim1; sa:
Jag letar efter den ultimata vandingsbyxan.

Dom ska användas på sommar, vår och höst alltså inte vara för varma.
Men ska gå att ha underställ under.

Sköna att använda, lättorkade vid regn.
Jag använder följande:

- HellyHansen Rapide (Kanonsköna! Jag är mycket nöjd.)
- Salewa Dolomite el. liknande Salewabyxor i samma material (svala och sköna.)
- Mountain Equipment Freestyle Stretchlite (Sköna och slitstarka. I varmaste laget för sommarbruk.)
 
Angående m90-brallan

Den säljs för fullt (nåja, men den säljs dock). Finnes i överskottsbutiker runtom i landet, och även i internetbutiker.

Har inte upplevt den elaka sömen själv, men fick plåstra om vår troppchef någon gång under slutövningen. Jag var sjukvårdare och han hade mycket prylar i fickorna.

Gillade byxan mycket under vpl, men jag är tveksam till att köpa ett par själv, kanske om de fanns i svart. Vill också ha fler fickor (bakfickor), och ibland önskar man att benfickorna var något mindre. Dock var lösningen nere vid bensluten den bästa jag upplevt.

Förnärvarande väntar jag på ett par Fjällräven Vidda (oliv, mörkgrå) som jag ska hämta idag :)
 
Re: m90

psg90; sa:
m90-byxan är bara gjord för att klara ett utbildningsår. mvh mats

Vad menar du med "bara"?

Bara användas 10 timmar varje dag i över ett år?
Bara ständigt smutsas ner till oigenkännlighet utan att tvättas?
Bara sänkas i leriga hål, släpas mot stenhällar, dunkas mot fordonsplåtar och gnidas mot grusiga golv vareviga dag?
Bara dränkas i den utrustningsbelamrade beväringens fem dagar gamla svett, hudfett och avlagringar igen och igen?

Jag skulle gissa att ett "utbildningsår" motsvarar minst 10 normala människoår.

..

Hur som helst:
Jag har precis fått hem mina Fjällbyxor från Itab!
De verkar helt suveräna! Minst lika sköna som ett par Fjällräven eller Haglöfs, men med starkare sömmar, bättre tyg, bättre passform och till en tredjedel av priset. Dessutom finns de i vettiga storlekar (för Itab får man vara kring 190 utan att vara överviktig - det får man inte för Fjällräven och Haglöfs)

Det perfekta alternativet för den som "egentligen" vill ha ett par M90 men inte gillar kamouflage.


[Ändrat av Nordesjo 2003-11-07 kl 12:55]
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.