Vandringsbyxor

Hej söker att par vandringsbyxor typ Lundhags traverse eller liknande som har längre innebenlängd då deras X-long modell är "bara" 88cm i storlek 150.
Behöver 90-91 för att dom ska passa bra, nån som vet vart man kan få tag på byxor som passar en felstöpt person? :D
Prisklass runt 1500:-
 
Fjällräven har lite byxor i såkallad rålängd så man får klippa till längden själv. Vet inte hur långa dom är men värt att kolla upp ?

Mvh / Johannes
 
Jo kört med fjällräven barens med rålängd men upplever dessa väldigt varma sommartid o vill gärna ha ventilation.
Tänkte om det fanns några andra tillverkare som sålde byxor i rålängd?

//Andreas
 
Kolla även Haglöfs Rugged Mountain Pants som finns i extra lång modell.
Själv har jag flera par Fjällräven, Lundhags Traverse och Haglöfs Rugged Mountain Pants. För vandring i fint väder och inga mygg är Lundhags Traverse sköna, men blåser det kallt eller regnar är mesh panelerna på dessa byxor värdelösa. Även myggen sticker rakt igenom (se min recension).
Som allround vandringsbyxa speciellt i fjällen får mina Lundhags Traverse stanna hemma, de andra byxorna är bättre.
 
Använder Lundhags Traverse till vardags och är helnöjd med dessa. Dock används de inte sommartid vid vandring då de är alldeles för varma. Stretchpanelerna släpper igenom en del drag och är som sagt inte myggtäta. Funderar på att köpa mig ett par utbytesbyxor från Itab.
 
Haglöfs Rugged Mountain Pants har samma längd som traverse (88cm) i långt utförande och är då något förkorta.
 
Gå till ett ändringsskrädderi och få dem längda med nån skarv. Naturkompaniet säljer G1000 för 189kr/m om man frågar snällt. Alternativt be ändringsskrädderiet sy i en ventilationsdragkedja i dina befintliga barents, med myggtät mesh innanför.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.