Vandringsbyxor?

Jag letar efter den ultimata vandingsbyxan.

Dom ska användas på sommar, vår och höst alltså inte vara för varma.
Men ska gå att ha underställ under.

Sköna att använda, lättorkade vid regn.

Behöver inte alls vara combimodell.

Vilka föeslag har ni?
MVH
KIM
 
G-1000

Med risk för att jag får massan på mig...

G-1000 funkar ganska bra....Däremot kan man lika gärna tvätta ur vaxet på en gång eftersom att det ändå inte funkar.

/P.D
 
Till fjälls och när man vandrar långt tycker i alla fall jag kombibrallor är oslagbart.
Jag kör med Fjällrävens resebrallor - inte G1000 utan deras mikrofibertyg. Lätt, svalt, vindtätt och torkar fort.

Om jag inte skulle köra kombibrallor skulle jag titta mycket mycket noga på Itabs Fjällbyxa. Den verkar alldeles enormt prisvärd.
Möjligen är den, precis som G1000 eller M90, lite för varm just när man rör på sig.
 
Re: G-1000

P.D; sa:
Med risk för att jag får massan på mig...

G-1000 funkar ganska bra....Däremot kan man lika gärna tvätta ur vaxet på en gång eftersom att det ändå inte funkar.

/P.D

Jag hoppar inte på dig.. Jag behöver inte heller något fräckare än G-1000, dom funkar bra och gärna utan vaxet!
 
Aj då. Jag som var och tittade på ett par såna till mig och flickvännen. Kan man impregnera med nå´t annat så de står emot väta? Eller finns det andra liknande byxor med en massa bra fickor, i samma prisklass, som motstår väta?

Hmm. Förlåt om jag "hi-jackade" tråden.

Lars
 
The North Face tibetan hiking pants i nylon är suveräna. Tror inte dom görs längre, men det kanske har kommit en ersättare. Torkar fort, är svala, lätta och tillräckligt vindtäta. Någon sa att Mikael Strandberg rekomenderade dessa.

Det finns brallor på ITAB som verkar bra, kolla in dom. http://www.idefixteko.se

Jag har ett par strechbrallor också, Scholler nånting, samma material som i Klättermusens strechbralla, men dom är inte alls lika bra, aldeles för varma för mig. OK till klättring, men för varma för vandring. Dyra också, om man inte hittar 2:a sortering som jag gjorde, passar bäst för att se cool ut i. Strech behövs inte om man bara ska gå med brallorna.

Köp ljusa brallor så blir det inte så varmt när solen kommer fram.
 
Alla verkar vara innne på att få tag i så svala byxor som möjligt så varför inte skippa byxorna helt och hållet? Har ni inte kollat på Farmen :)

Har inte själv tagot steget fullt ut utan vandrar nästan alltid i shorts och har bara ett par lätta överdragsbyxor med mig.
 
Kan helt klart rekommendera ITAB´s Fjällbyxa. Torkar fort är svala och slitstarka. Sen är de mycket billigare än andra byxor på marknaden.
 
finns många ...

Det är ju viktigt att de sitter bra i grenen också, så man inte får skavsår. Med ett bra par kalsonger så klarar man mycket. Själv använder jag Haglöfs RABOT SPLIT, nackdel är ju att de är dyra, samma med mina Fjällräven, de är den tunna modellen med split, men de håller länge samt sitter väldigt bra. Sen tycker jag att du ska kolla ITAB´s produkter, T&P Fjällbyxan är verkligen bra, sen har de även en 100:- dyrare modell som jag just har beställt så jag vet inget om dem ännu, men jag hoppas på kvalite där med. In i affärerna nu och prova dig fram, räkna med att det kostar lite, glöm ej ITAB bara (länk ovan här). God tur ! /Gunnar
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.