Vandringsbyxor, hjääälp!

Hej alla fina (utsidare?) !
Jag behöver nya vandringsbyxor och kan inte bestämma mig för om jag ska välja Bobergsbyxan från Engelssons eller ITAB Vildmarksbyxa TP-X Dam. Kan ni hjälpa mig? Jag är tjej och ungefär 180 lång.

1: Har någon erfarenhet av någon av dessa byxor?

2:Finns det någon annan byxa för under 500-lappen som ni kan rekommendera?
 
Jag har erfarenhet av ITAB-byxan. Har själv kört på Vildmarksbyxan TP-X hela våren och är nöjd. Kan inte på rak arm hitta något negativt med dem. Dock moddade jag min byxa lite, då dragkejdeflärpen på benet skramlade till i bland när man gick. Bytte mot en bit snöre.
För 398 kronor får du en toppbyxa.

Innan jag köpte dem, knallade jag runt i ett par McKinley-byxor från Intersport. Minns ingen särskild modellnamn, men det var väldigt bra de också.

Ser ingen anledning att köpa ett par dyrare Fjällräven eller liknande vandringsbyxor. Man betalar rätt mycket bara för märket. Köp på ITAB, det är min rekommendation.
 
Jag har också använt itabs TP-X byxor på ett flertal turer de senaste åren, både sommar och vinter, och kan inte säga att jag är annat än nöjd med dem. Utmärkta byxor, speciellt för de pengarna.
 
Om du kan tänka dig någon hundralapp till så är Montane Terra Pant en mycket genomtänkt byxa. Till sommarvandring är den optimal. Eller resten av året med långkalsongerna på. Bäst pris på engelska ebay.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.