Vandringsbyxor för gravida/stora magar?

Jag kommer inte längre i mina vandringsbyxor och undrar helt enkelt om det finns någon som tillverkar/säljer vandringsbyxor för gravida? Eller kanske det finns arbetsbyxor för stora magar som skulle funka lika bra?

Känns inte så piffigt att gå i skogen med mysbyxor liksom...men i värsta fall får det väl bli så. ;-)
 
Finns faktiskt

Jag letade väldigt mycket då jag var gravid med båda mina barn, den minsta är nu 6 månader.
Stormberg hade då, dock lite dyra men går garanterat att sälja vidare efter graviditeten.
Jag löste det genom att köpa större byxor i gubbstorlek men det passade väl sådär.
På slutet hade jag ett par hm khakifärgade gravidbyxor med mudd och lätt army stuk köpta på tradera för struntsumma.

Hoppas du hittar ngt som funkar
 
Jag körde på gamla armébyxor jag hittade på överskottet. De har knappgylf, så det var bara att knäppa upp knappar när man inte fick plats längre.
 
Tack för era tips! :) Alltid bra att höra hur andra gjort.

Kanske får bli ett par gravidjeans eller liknande då, för de är ju i alla fall tåligare än mjukisbyxor. Ska se om de jag har passar, annars var ju Tradera ett bra tips också.

Ska prova ett par arbetsbyxor också, men brukar ha svårt att hitta en bra storlek annars i dem, så risken är väl att de blir ohemult stora på andra ställen om man tar största "gubbstorleken" typ. Men det är värt ett försök i alla fall.

(Har en bit till överskott, men gissar det får bli en sväng dit så småningom också ifall jag inte kommer förbi Jula eller liknande affär. )
 
Efter mycket letande hittade jag idag äntligen några snabbtorkande friluftsbyxor som passar min växande mage! Rea på Intersport, 149 kr (499 kr). Mck Omega står det på dem. En storlek större än vanligt passade nu när magen fortfarande är relativt liten, men de såg också bra ut om jag drog ner dem under magen. Då räcker de ju längre! Men var så glad att äntligen hitta några att jag köpte ett par inför hösten med i ytterligare en storlek större. :) Baggy, men ser bättre ut än gubbyxor. ;)
 
Tack för fler tips! :) Uppskattar det verkligen!

Jag tänkte faktiskt på att sätta in en sån där smart "gren/magkil" i mina vandringsbyxor, men de är liksom i tajtaste laget redan från början, så är tveksam till att det funkar.

Kollade in tipset om Stormberg (som fanns i andra gravidbyxetråden) men de verkar bara ha xs kvar. Bu. Men kanske nån annan (lite mindre person) kan ha nytta av det tipset istället.

Ska kolla lite på gubbyxor också. Vill ju helst ha sådana byxor som går upp över magen, tycker det känns lite obehagligt att vika ner under magen, men det är ju en smaksak och beror på hur man trivs med. Har ett par jeans, men det är ju inte världens bästa att gå i skogen med, men bättre än mysbyxor i alla fall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Erker Erfarenhet av beyond nordic byxor Kläder 0
naturälskaren Felköp? Vandringsbyxor G-1000 Kläder 19
Tobias.H Prisvärda vandringsbyxor Kläder 18
amundsen Vandringsbyxor - storlekar? Kläder 2
Persson.F Vandringsbyxor i storlek XS eller 46 - finns de? Kläder 1
Madou Vandringsbyxor i stora storlekar för tjejer? Kläder 14
Wilkas Vandringsbyxor Kläder 9
naturlovisa Vandringsbyxor, hjääälp! Kläder 3
jotho Vandringsbyxor för långa, smala människor finns det? Kläder 17
markusbacka Vandringsbyxor till tjej med LÅNGA ben sökes! Kläder 6
MarkusN Regnbyxor att vandra i/vandringsbyxor som tål regn? Kläder 10
Nauti Förstärkta vandringsbyxor för korta personer Kläder 19
danisko Passform på vandringsbyxor Kläder 5
MagArne Prisvärda vandringsbyxor Kläder 12
aik_putte Vandringsbyxor, Fjällräven vs. Haglöfs Kläder 7
baseman Vandringsbyxor för mig 190cm Kläder 8
Gohan Hjälp att välja vandringsbyxor Kläder 44
sajberjohan Vandringsbyxor Kläder 25
zzeezz Vandringsbyxor? Kläder 40
Vandringsbyxor Kläder 6
Martin Fjäderlätt Långkallingar för gravida? Kläder 15
Elserrr Stora damkläder? Kläder 0
waltruz Hjälp! Har jag köpt för stora Lundhags scout kängor!? Kläder 14
Davva2 Varm, formbeständig, andningsbar balaklava för stora huvuden? Kläder 3
Inakol Lååånga ben och stora damkängor! Kläder 7
Maskinisten Stora storlekar? Kläder 4
krukhuvud Stora snowboardkläder Kläder 1
Stor Stora jackor Kläder 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.