Terränggående Rullskidor

Hallo, här kommer mitt första inlägg som ny medlem på utsidan.

Jag har för mig att jag sett en notis om ett par nya terränggående rullskidor, dvs rullskidronas MountainBike med tjocka kraftiga hjul osv. Tror det var i Svensak Runner's World, inte helt säker dock. Är det någon som vet var man kan få tag i ett par sådana eller är det någon som har testat dem och kan ge oss ett utlåtande!?

Tacksam för svar!

/fantomet
 
Ser kul ut.

Verkar mest vara en kul sysselsättning nedför slalombackar etc. Jag har själv kört nedför en gräsbevuxen och inte alltför ojämn slalombacke på sommaren med 5-hjuliga inlines och det gick förvånansvärt bra. Uppför går inte och även dessa som presenteras på länken ovan lär vara onjutbara uppför eller på ojämn stig med rötter etc.

Rullskridskor och rullskidor ser jag fortfarande mest som en sysselsättning på slät asfalt.

Vill man ut i terrängen är löpning eller möjligen mtb betydligt vettigare.

Thure
 
Jovisst, i terräng så funkar dom säkert inte någe vidare... Jag hade dock planer på att införskaffa ett par för att öva stakning på grusvägar - har gott om fina grusvägar häromkring men ont om vägar med fin asfalt utan alltför branta backar... det hela föll sen ändå pga att jag inte hittade nånstans där man kunde köpa några.
 
Elpex offroad är bra.

Jag har ett par Elpex offroad och dom funkar bra att köra på grusväg med, men man måste ha skatingpjäxorna för att det ska bli tillräckligt stabilt.

Dom går även bra på sandade cykelvägar.

/Pär
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.