Prisvärda vandringsbyxor

Kunde inte låta bli att le lite när jag läste "Prisvärda vandringsbyxor" och sen att de kan kosta 1400 kronor.

Jag har ett par arbetsbyxor av denna modell nedan, 65% polyester och 35% bomull som kostade 129 kronor och är jätte ändamålsenliga ute i naturen.

https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/klader/byxor-och-shorts/byxor/arbetsbyxa-902894/

Hehe, jag förstår din poäng. Letade efter ett par byxor för några hundra men slutade att man gick på det populära, vilket oftast är dyrare. Trots att dina byxor har lika material är jag tveksam till hållbarheten i sömmarna och tätheten i tyget (thread count). Köpte mina byxor för ca 1000 kr, vilket motsvarar ett par märkesjeans.
 
Tierra

Hej,
Jag har tidigare använt Lundhags Traverse brallorna och de är sköna att gå i. De kan jag helt klart rekommendera.
Jag köpte även ett par Tierra Ace nyligen som jag inte har haft tid att börja slita på ännu men de känns riktigt sköna och rejäla. Praktiska fickor och bra ventilation på låren. Ta en titt på dem!
 
Använder också ett par tunna arbetsbyxor med fördelningen 65% polyester och 35% bomull. Polare har gjort av med två par Lundhags och mina ser så gott som nya ut. Använder dem till allt möjligt. Fjällvandring, ute i skogen rent allmänt, när jag snickrar/fixar hemma osv. Vaxar dem ibland med Fjällrävenvax, funkar prima för mig.
 
Köpte ett lite "bortglömt" märke häromdagen. Ett par friluftsbyxor från Tenson. 490:- Stadium Outlet. 65% polyester 35% bomull. Påminner lite om Haglöfs Rugged Mountain i modellen. De är jag jättenöjda med och de har även "zip-off"
Annars använder jag mest byxor från ITAB.


..sent using tapatalk
 
Hej,

Lundhags avhu finns på xxl sports för 700 kr just nu. De har också Lundhags traverse för strax över 1000-lappen tror jag. Avhu säljer de vanligen för 900 så det är köpläge nu. Har själv ett par avhu och är supernöjd, köpte dock för det högre priset. Fortfarande billigt dock. Här får du kvalitet till grymt pris.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.