Zip-off-byxa för sommarbruk? (varm man)

Maken har slitit ut sina zip-offs och behöver nya till sommaren. Men vad finns? Vilka modeller/märken är bra/dåliga?

Han är är rätt ekonomisk av sig så vill nog inte ha de allra dyraste och mest tekniska brallorna. De ska vara till vardagsanvändning så väl som lättare vandring kortare sträckor (typ som Fjällrävens nya reklam att man ska kunna ha brallan på jobbet och sedan ta en sväng ut i naturen på vägen hem).

Han är väldigt varm av sig. Vill helst ha typ mörkblå, grön eller grå färg (vit/beige och svart är inga favoriter). Storlek 56.

Några tips och ideér? vad har ni på er i sommar?

Halaj!

Jag har några par McKindley zip-offs köpta på, tror jag, intersport. Kostade 200-300 Kr, nånting.
Jag är väldigt nöjd. Tunna som papper är de, så perfekt när det är varmt. Inget märkbart slitage, trots att jag burit dem rätt mycket. Eller jo, knappen flög bort på båda, men det syr man ju dit snabbt.

//T

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mina zip off är från Haglöfs, väldigt nöjd. Luftiga och sköna, slittåliga nog att användas som klätterbyxor ibland. Tror de jag har är någon variant på lite zip off.

Fjällräven

Jag har använt Fjällrävens Abisko zip off hybrid under ett år och tre vandringar....
Den funkar bra, är lätt luftig och torkar snabbt om dom blir blöta, avtagbara till short och köps i rålängd vilket är perfekt:)!
Är lite dyrare...1300kr!

Dock så fick jag förstärka sömnen på bakfickorna då man titt som tätt sätter sig ner och vilar rumpan på större stenar när man är i fjällvärlden, men annars är det inga problem :)!

http://www.fjallraven.se/abisko-hybrid-zip-off-trousers

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips